Gå til innhold

Raptor verdt pengene ved en vanlig pc?


juleribba

Anbefalte innlegg

Hallo :)

 

Har nå ca en tusenlapp til disposisjon og jeg lurte på om jeg skulle kjøpe en Raptor 36,7G.

 

Sitter nå på: Xp 2500@litt, Abit KD7a :(, 768 twinmos 333mhz ram, Radeon 9600xt ee, og en crappy 30G hardisk fra steinalder.

 

Så det jeg lurte på var

1 om en Raptor vil gi meg mye bedre ytelse enn en 160G 7200Rpm

 

2 hk et har ikke noen overklokkingslåser men jeg har klokket til 180fsb, og merket at den gamle hardisken laget noen små hakkelyder rett etter oppstart, det jeg lurer på er da om Raptoren tåler dette bedre

 

 

Jeg har ikke ADSL så plass er egentlig ikke noe stort problem, trenger bare litt mer enn de 30G jeg har nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

36GB'en er for treg til å si at den gir noen vesentlig ytelseøkning. 74GB'en er nok merkbart raskere, men også dobblet så dyr.

 

Det blir litt smak og behag, men siden du sansynligvis har litt stramt budsjett (ut fra de andre komponentene) så er det neppe verd pengene.

 

Kjøp heller en rask 7200rpm-disk med 8MB cache om du trenger god ytelse til OS'et + god lagringsplass for en tusenlapp. (PS. Du får 200GB med 8MB helt ned i 930kr nå)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...