Gå til innhold

Ny klapptelefon til en vennine


akira7

Anbefalte innlegg

En vennine skal ha en ny tlf, og spurte om jeg kunne hjelpe henne.

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-WAP: Ja

-Kalkulator: Ikke så viktig

-JAVA: Ja

-Spill: Ja

 

 

Form:

-Klapp Ja

-Vekt: Det er helt det samme

-Antenne: Det er det samme

 

Skjerm:

Farge

-Over 65000: Ikke så viktig

-Størrelse på skjerm: samma

-Touchscreen: Ikke så viktig

 

 

Pris:

2700 til rådighet

 

Diverse:

-Merke: Helst merke med et godt skjerm

-Kamera: Ja

-Videokamera: Ikke så viktig

-Symbian: Nei

-triband: Helst, ja

-Infrarød port: Ja

-Bluetooth: Ja

-Minne: Ikke så viktig

-Minnekort?: Ikke nødvendig

-Polyfoniske ringetoner: Ja

-MP3: Ikke så viktig

-Radio: Ikke så viktig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vennina mi liker displayet til Samsung.

Samsung har mange telefoner, med mange display. ;)

Men SF65 burde være minst like god om ikke bedre; men da jeg ikke har sett denne vil jeg heller ikke gå nærmere inn på det.

Den vil nok uansett ikke komme med engang, så da er spørsmålet om det ikke er like greit å se etter en annen telefon,som finnes på markedet idag.

-

I og med at du "må" ha blåtann så er egentlig Samsung helt utelukket.

Blandt de klapp telefonene på markedet vil jeg derfor anbefale Motorola V600 eller SonyEricssonZ600, da begge har blåtann.

-

Blandt de telefonene som kommer så ser Siemens SF65 og Nokia 7270 ganske interessante ut.

-

En annen ting jeg lurer på; prisgrensen på 2700, gjelder den med eller uten abbenomang?

Lenke til kommentar

Ifølge prisguiden til amobil så er nok Z600 det billigste alternativet ;) Den har alt hun vil ha pluss litt til da. Det eneste som er minus med denne er kanskje litt for lite minne og den er egentlig ganske stor til å være en klapp telefon. Men absolutt å anbefale!!

Z600

Pris u/abonnement:

2502,- hos Nomatica.com

 

Et annet alternativ er LG-G7100. Denne har jeg ikke selv testet, men har hørt at den er gankse bra og ganske stilig er den også. Flott design, god skjerm, helt ok kamera osv...

 

Lg-G7100

Pris u/abonnement:

2797,- hos UtenAbonnement.no

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at en 6260 er overdreven utifra kravene.

Den er stor, dyr og tung iforhold til andre klappmobiler.

Dette er foresten en symbian telefon; som får meget dårlig batteritid. Nokia selv oppgir standby til 144 timer, og alle som eier en symbian vet at standbyen alltid ligger en god del under det de oppgir, grunnet en stor og strømkrevende skjerm og andre strømkrevende deler.

Derfor ville jeg ha anbefalt at du (og hun) heller vurderte en annen telefon.

Lenke til kommentar

Ser at noen kanskje misforstår meg, mener ikke at 6260 er for dårlig; men for overdreven. Tviler sterkt på at hun faktisk noen gang vil skjønne halve greia med symbian, (Og dette er desverre ikke bare et engangstilfelle) selv om det ikke er så komplisert. Derfor tror jeg den blir for overdreven, og tar du vekk symbian så står du igjenn med en relativt stor og tung klapp mobil uten noe spesielt ekstra opp i mot andre mobiler. Derfor vil jeg anbefale en annen mobil.

 

Motorola V600 er et absolutt helt greit valg, med en god skjerm.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...