Gå til innhold

300W for lite for AMD 64?


osoerebo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey - Det kommer helt ann på hva slags strømforsyning du kjøper. Prøvde en QTEC 450W strømforsying fra PS Data som jeg lånte av en kompis som hadde en til overs. trodde skulle holde til en helt simpel Celeron 2.8 CPU og et Intel hovedkort - men neida... Her ble det varmt og strømforsyningen durte når jeg rippet DVD... Målte med et voltmeter og den ga ikke stabil spenning (Lå også 1.5V under på +12V).

 

Når du kjøper en strømforsyning kan du hvis du handler i butikk (litt vanskelig via WEB) løte den og se hvor tung den er. Veier den litt - så er det som regel et godt tegn på at det er en bra strømforsyning.

 

Skulle jeg anbefale ville jeg enten kjøpt et Chieftec (Fra 500,- +) eller Zippy. Min erfaring er bra med disse og jeg holder på med både Dual XEON, Opteron og litt ekstra stæsj.

 

Er dumt å spare på en så viktig ting som strømforsying - da hele systemets stabilitet er avhengig av ren, stabil og nøyaktiv strøm!

 

Håper dette er litt forklarende for deg!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte OCZ powerstream på 420W og 30A@12V her om dagen, har hatt ett mer stabilt system etter det, og dessuten kan jeg overklokke i lange baner. Når det gjelder watt er ikke all watt det samme, dvs. noen produsenter jukser med watten og nevner ett alt for høyt tall, mens andre er ærlige og oppgir det som er riktig. Men hold deg unna QTEC, de har jeg hørt at lager dårlige produkter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...