Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tenningslås/Låssylinder Corolla 83


Frekkas

Anbefalte innlegg

Bil: Toyota Corolla KE 70 83 mod

 

I det siste har tenningslåsen vært svært treg, og nøkkelen har satt seg fast slik at jeg verken får den inn eller ut. Igår kveld måtte jeg trekke nøkkelen ut med tang, da den satt bom fast. Etter dette får jeg ikke nøkkelen inn lengre.

 

Regner med at det bare er låssylindern som er gåen. Dette regner jeg med å skifte selv, er vel ikke så vanskelig(?) Problemet er jo at det er så jævli vanskelig å skaffe ny tenningslås med nøkkel. Vil jo ikke bruke 1 mill. på ny tenningslås hos Toyota :no:

 

Noen som har tips? Hvor få tak i, hva det koster? Har prøvd mekonomen, og nbfbildeler, som ikke hadde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd litt hardere med å finne en hogger som har, om den så må sendes til deg.

 

Orginalt er det som regel svin-dyrt, og til og med ikke alle som selger annet en hele sett!! (skal ikke påstå sikkert at dette gjelder Toyota), men jeg har opplevd det noen ganger.

 

Å bytte er ikke spesielt vanskelig, av med dekseler, og regn med at du så må borre ut skruene, da de som regel er skruer som hodet knekker på når de skrus inn :)

 

Du må derfor "egentlig" ha nye orginalskruer også, men er det en gammel bil, hadde jeg ikke brydd meg om det... (er jo bare for at man ikke skal kunne stjele bilen ved bare å skru ut 2 skruer) Syns jo uansett ikke når deksler er på igjen ;)

Lenke til kommentar
Opus Skrevet 16/09/2004 : 02:06

  Ta et søk på NBF bildeler.no 

 

:thumbup: Det var jammen en fin side Opus, jeg takker også for det tipset!!

 

FREKKAS!;

Gå til siden Opus sier og skriv bare Corolla (dropp KE70), jeg prøvde nå, på KE70 fant jeg en i Porsgrunn, som sikker er den du nevnte,

Men uten KE70 i søket fikk jeg 20 treff!! (Corolla 82 - 87)

 

Skulle undre meg stort om du ikke kunne bruke en av disse....

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...