Gå til innhold

HP nx7010 - Irriterende harddisklyder!


kfet

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid irritert meg over zzzuuummmmm..klikk! zzzzuummmmm..klikk!

zzuummmmmmmm.........................................KLIKK!!

 

Disse lydene kommer hele tiden, selv ved så beskjeden aktivitet som en liten musbevegelse!

 

Vet ikke om det er fordi maskina ikke har noe viftestøy at jeg legger merke til dette, men jeg sannelig foretrukket en jevn viftedur istedenfor!

 

Noen andre som har notert seg dette ved denne maskinen? Eller er det kanskje harddisken min som sliter litt...?

 

Kjøpte maskina brukt så jeg vet ikke om det alltid har vært slik eller om det er noe som har kommet etter hvert...

 

Det er en 40GB med 5400rpm...

 

Et annet irritasjonsmoment er det lovpriste tastaturet... eller rettere sagt space-knappen. Rett som det er må jeg hoppe tilbake og sette inn et mellomrom der det har uteblitt (til tross for et normalt godt trykk). Må altså trykke hardere/lengre ned enn det jeg setter pris på.

 

Kan det være space-knappen min som er slitt, jeg som er for svak, eller rett og slett at dette er noe jeg må venne meg til...?

 

Ingen andre som har ergret seg over dette?

 

En annen ting: Fikk ikke med noen windows cd med maskina, kun lisens. Noen som har kommet over disk-image til norsk xp-pro på nettet (emule etc)? Har prøvd både hp og microsoft og ingen av dem klarer å levere en erstatnings-cd....

 

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke... jeg fant den andre posten om hitachi disker etterpå... og ser ikke bort i fra at det lille programmet som styrer strømsparingen kan få bukt med problemet!

 

Men har ikke vært i nærheten av pc'en (min) på noen dager - skal skru den opp når jeg får sjansen!

Lenke til kommentar

I henhold til delelister er det kun 4200rpm 40GB disk som ble levert i nx7010... så da har jeg nok blitt feilinformert... :hrm:

 

Men jeg ser i maskinvare/enhetsbehandling at det er en Hitachi disk i hvert fall..

 

Men nå har jeg faktisk fått tilsendt en ny disk fra HP!! Skal bli spennende å se om det er noen forskjell! Men når jeg beskrev lyder og oppførsel så virket servicemannen så sikker på at det var en feil at han ikke var i tvil om at jeg burde få en ny disk.

 

Så jeg er kanskje på utkikk etter et 2,5" HD-kabinett, fortrinnsvis med Firewire ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...