Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ungdoms forsikring tips


slimer

Anbefalte innlegg

heisann..

Er en gutt/mann på 23 år(snart 24) som har lyst på en bil på ca 200 000 og den finansieringen er i orden. Dette blir den første bilen jeg registrer på meg selv, og forsikrer også og dermed vil jeg gjerne ha tips fra dere om billige forsikringer..

Da er det mest aktuell med kasko, veit jo alridg. har ikke lyst å krasje med en for min del dyr bil og at det ikke blir dekt av forsikring. Veit jo aldrig..

 

 

Noen tips om ungdomsforsikringer?=

 

Har snakket med if og gjensidige, der vil de ha 24-28 000 kr i året..

Blir faen meg dyrt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikkje det 23/24 aldersgrensa går fra "ungdom" til "voksen" ?

 

er du komt over den terskelen? Viss ikkje blir det jo betraktelig billigare når du fyller år..

 

Veit at Gjensidige har noe sånt ungdomstillegg, som du får tilbakebetalt hvis du har kjørt skadefritt til du er 25. Så hos Gjenstridige er vel den grensa på 25....

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

"Problemet" her er vel som du sier selv: du har ikke hatt forsikring før og begynner da på 20% bonus. Anbefaller at du rett og slett tar ringerundten og forhører deg hva slags tilbud de respektive selskapene kan komme frem med. De fleste sjekker pris på nett, men det virker som om ytterst få vet at man faktisk ikke kan prate og prute med en datamaskin.. :) Det fungerer bedre med mennesker.

Lenke til kommentar

nei..har en bmw316 '96 idag som jeg tenkte å bytte ut men en2000 modell.

..

Har ringt rundt og forhørt meg hso de fleste selskaper jeg fant og den billigste var sparebank 1, delkasko på 8200kr og kasko på 24 000kr..

 

Litt dyrt med kasko..

men en gang må en begynne..

 

Har også skjønt at noen ganger lønner det seg å kjøpe forsikring i butikken , dvs hvis du kjøper bilen der og ikke privar..

for de har disse forskjellige avtalene med forsikringsselskapene så man kan få billig foriskring..

Eller kjøpe en toyota så har de sin egen forsikring som er meget billig for oss også..

 

BTW: fyller 24 i januar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...