Gå til innhold

"Installerte" 512MB ram, bruker kun 256 (iflg XP)


pgdx

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en PC med et ASUS-hovedkort som ifølge deres hjemmesider skal støtte 512MB PC100 RAM, men da jeg satt i en 512MB PC133-brikke, er bare 256MB i bruk ifølge Windows XP.

 

Noen idéer om hva som forårsaker dette? Det står ikke noe om at det er maks 256 per minnebank eller noe annet, og det at det er PC133 i stedenfor PC100 skal vel ikke ha mer å si enn på hastigheten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen hovedkort støtter brikke rpå maks 256 MB pr stk, selv om det totalt støtter 512 MB.

 

Jeg har oppgradert mange PCer med SDRAM PC133/PC100, både egne og bekjente sine PCer. Spesielt enkeltsidige minnebrikker kan være vanskelig. I og med at jeg har flere PCer, så har jeg også testet de forskjellige brikkene i flere PCer. De nyeste PCene støtter som regel det meste, så da har jeg bare byttet med minnet i dem.

 

Du burde oppgi et nøyaktig navn på ditt hovedkort hvis du vil ha hjelp, ellers blir det mye gjetting, slik som nå.

 

Hvis man kjøper nye minnebrikker av typesn SDRAM nå, så må man altså være påpasselig på dette. Komplett f.eks. oppgir ofte at enkelte minnetyper ikke passer hovedkort med Intel BX baserte brikkesett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...