Gå til innhold

klokking av min amd athlon xp 3200+


db

Anbefalte innlegg

Hei :p

Det er en ting her som jeg lurer på:

ser mange av dere kjører prosessorene deres på 2500mhz å sånt, men ossen skal jeg klokke min prosessor, jeg har en amd athlon xp 3200+ å den er på 2200MHZ står det på biosen. hvor mye kan jeg klokke den?? kjører standar kjøling(som fulgte med å prosessorne) å den holder rundt 51 grader å nå som jeg ikke gjør noe annet en å surfe på nettet holder den 45 grader..

 

Hva på biosen skal jeg stille opp for å klokke den?? håper dere kan hjelpe meg :roll:

er ganske nybegynner på det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tusen takk :p

Dere er virkelig til hjelp her ;)

men jeg lurer på en ting til:

 

Jeg har bare standrad kjøling den som fulgte med, hvor lenge holder den?? vis jeg skal begynne å skru der det står 166???

hvor mye tror du jeg kan skru før det sier BANG :hmm:;) ??

prosessoren holder 51 grader nå

Lenke til kommentar

okay skal vi se...noe spes mer enn 50 grader er ikke alltid bra når du overklokker, siden maskina blir lettere ustabil ved høyere hastigheter enn om du kjører default

 

en volcano 12 cpu kjøler er et bra valg om du ønsker å bytte

 

over til overklokkinga: for å klokke øker du det som heter fsb i bios, men bare øk litt av gangen f.eks 5mhz. pass temp, kjør noen tester i windows og se om det er stabilt føre du går mere opp. blir det ustabilt raskt kan du prøve å øke vcore litt (0,05v av gangen) med det øker fort temp på cpu også så pass på. rammen kan stoppe deg ganske fort siden du allerede har ganske høy fsb og sikkert ikke har noe raskere enn pc3200 ram, men prøvd å maxe ut vdimm (ca 2,9v alt etter åssen HK du har) så skal du se at det går å klokke litt høyere :)

 

tror kanskje dette bør hjelpe deg litt på vei nå

 

edit: så lenge du tar det med ro så er det værste som skjer at det låser seg og du må resette biosen din

 

husk å slå av fsb og agp spread spektrum, og slå på cpu interface

Endret av Spirit of the Night
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...