Gå til innhold

Multifunksjonskriver . .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv en EPSON Stylus Photo RX600 og kan ikke annet enn å si meg meget fornøyd. Kortleser som kan brukes direkte i WinXP og støtter de fleste formater, utrolig kjapp scanner i forhold til den jeg hadde fra før.

 

Har fått kontroll over ICC-profiler (fargeprofiler) og er strålende fornøyd med denne skiveren ved fotoutskrift. Noen erstatter for laserskriver på kontor-applikasjoner blir den ikke, men det var ikke det jeg ønsket heller da jeg har en fargelaser stående. Bruk av Epson's papirkvaliteter gir perfekt resultat, bruker "Premium Glossy Photo Paper".

 

Ser vel i ettertid at jeg ikke hadde trengt å gå for RX600, denne har egen fargemonitor og støtte for PictBridge og USB DIRECT-PRINT. I tillegg kan man ta sikkerhetskopier og lagre bilder til eksterne CD-R- og Zip-stasjoner direkte fra RX600'n. Dette er ikke noe jeg har brukt til nå. Denne støtter heller ikke fax.

 

REF:

http://www.epson.no/products/allinone/rx500/index.htm

http://www.epson.no/products/allinone/rx600/index.htm

 

Både RX500 og RX600 har drivverket til R300 som er en standardskriver. Se test her:

http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article278132.ece

Lenke til kommentar
Hva med f.eks. HP PSC 2410? Den koster ca. 3000,- nå, og har "alt": kortleser, faks, skanner, kopiering, fotoutskrift. Det eneste negative er at brukskostnadene ikke er ideelle... :(

Er selv på utkikk etter en multifunksjons-skriver, og siden jeg har hatt HP i alle år går jeg for HP denne gangen også. Var like før jeg skaffet meg den PSC 2410 modellen men så leste jeg at HP har lansert noen nye utgaver, bl.a. PSC 2610, så jeg tenker jeg venter på den. Artikkelen på Akam.no var postet 2. november, de har den på HP sin amerikanske webside, hvor lang tid tar det til de når hit til lands da tro? Grunnen til at jeg venter er at den er en del kjappere og bruker nyere og bedre(?) blekkpatroner. Ulempen med HP er jo som mange andre skriver at de ikke har separate blekkpatroner annet enn svart, farge og foto. Men det har funket greit for meg gjennom åra iallefall.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Jeg driver og og ser etter multifunksjons maskin om dagene men har i bunn og grunn landet på EPSON RX500 til sist. Så en del på EPSON CX6400 også.. den er litt billigere enn RX500 og tydeligvis ikke fullt så "god" men den fikk det beste smilet i en tv2 hjelper deg test som jeg så for noen dager siden (det var jo ingen ny test men.. vitner jo om at det er en grei skriver) og den har god omtale andre plasser i tillegg. Ingen av de har midlertidig Faks men det er heller ikke noe jeg selv har behov for..

 

Med faks så virker jo da HP PSC2410 ganske grei. Ikke fullt så gode oppløsninger som på EPSON RX500 men jeg vet ærlig talt ikke hvor mye det har og si fra eller til. HP PSC2410 har jo og noen "storebrødre" (2510/2610 feks) men disse fant jeg lite informasjon om.. eneste jeg så av forskjell i 2410 og 2510 av det jeg fant er at det er innebygget wlan i 2510 modellen, antar det sikkert er andre forskjeller og men ikke som jeg fant nuh.

 

:)

 

Edit: Flaue skrivefeil..

Endret av CreatureCanis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...