Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

sikringer i motorrommet


skinner

Anbefalte innlegg

Har en Toyota Carina DXII (god gammel sliter), og har nå i det siste blitt litt mer interessert i det som sitter i motorrommet.

 

Ved batteriet har jeg en sikringsboks med plass for tre sikringer. Det ene er en 60 amp og en 30 amp, den i midten mangler men er en 30 amp som skal være der (har aldri vært der heller). Tror det står ATM eller ATN på boksen.

 

Tok ut den på 60 amp og ristet lett på den, og noe skranglet inni der - så denne er sikkert gåen, men jeg har ingen problemer whatsoever med bilen, hverken start, stopp eller kjøring. Finner ikke instruksjonsboken til bilen, så lurer på om noen av dere vet hva disse sikringene er til.

 

Ellers noen som har gode forslag til motorvask? Tør ikke putte høytrykkspyleren oppi der og blåse vekk ting som strengt tatt burde være der... Kan dette gjøres på bensinstasjon eller er det et middel som fjerner gammel søle og skitt raskt og effektivt? (må også skrape av litt gammelt som har leiret seg).

 

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ved batteriet har jeg en sikringsboks med plass for tre sikringer. Det ene er en 60 amp og en 30 amp, den i midten mangler men er en 30 amp som skal være der (har aldri vært der heller). Tror det står ATM eller ATN på boksen.

 

Ser dette ettermontert ut, holder jeg med "Opus"

 

Ser det derimot ut som orginalt til bilen, som jeg får inntrykk av, tipper jeg det er hovedsikringer.

Ut fra din beskrivelse tror jeg du bare skal sette de på plass å "glemme" de, svært skjelden at de går, og hvis alt som du sier virker, har den nok ikke gått

 

(magler ikke 60 ampere på en Carina uten at du merker det, for å si det sånn...)

 

Den som mangler syns jeg heller ikke du skal bekjymre deg for, er ofte hvis man har feks klima-anlegg, eller annet vesentlig ekstra utstyr, at dette har en separat krafitg sikringskurs.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...