Gå til innhold

ATI lanserer Home Theatre 550 PRO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
betyr dette at tv-ut kvaliteten blri for eksempel kraftig forbetra?

Det er jo strengt tatt ikke noe grafikkort det her, så det får'n da endelig håpe. ;)

 

Kommer den forresten til å komme med fjernkontroll?

 

Fra artikkelen:

Den nye TV-brikken sender lydstrømmen direkte til hovedkortet gjennom PCI-bussen (digitalt, uten bruk av ekstra kabler)

Gjelder dette bare for pci-express versjonen eller vanlig pci også? Og vil den kunne sende til et surround-pci-lydkort?

Lenke til kommentar

Detta ser bra ut, på tide å kvitte meg med nvtv sitt tv kort ser det ut for, dei

er altfor trege med å fikse opp i software problemer med kortet og ny firmware.

Får håpe ATI klarer der NVTV svikta :)

Høres ivertfall lovende ut, men det gjorde jo NVTV oxo da :D

Lurer bare på om det blir så mye bedre som dei påstår....

MVH Helge

Lenke til kommentar
betyr dette at tv-ut kvaliteten blri for eksempel kraftig forbetra?

Who cares? TV'er har jo alt for dårlig oppløsning og kvalitet uansett. (HDTV er det jo "ingen" som har) Skjønner ikke hvorfor folk vil ha det ut på en møkkaskjerm (TV) etterpå?

 

Bare kvaliteten ut på PC-skjermen (eller prosjektør) blir bra og kvaliteten på lagrede opptak blir bra så blir jeg fornøyd!

 

Godt at det kommer Tunere til PCIe også! Det gjør det mer aktuellt å kjøpe PCIe neste gang.

Lenke til kommentar
simen ikke om man bruker plasma eller prosjektor :)

Hvis han har prosjektør eller plasma så vil det vel bli bedre kvalitet om man får digitalisert bildet i PC'n og dermed brukt bildeforbedringsalgoritmene? Altså at man kjører signalet videre via DVI til prosjektøren eller plasmaskjermen i stedet for å la det gå analogt og la prosjektøren eller plasmaskjermen digitalisere det analoge signalet med underlegne metoder.

 

Om man skal kjøre det analogt direkte videre så vil man jo heller ikke ha muligheten for å ta opp signalet og sende det senere ubehandlet til plasmaskjermen eller prosjektøren.

Lenke til kommentar
Bare kvaliteten ut på PC-skjermen (eller prosjektør) blir bra og kvaliteten på lagrede opptak blir bra så blir jeg fornøyd!

Men dette er jo ikke et skjermkort. Den har jo ikke engagn skjermutgang, og da ihvertfall ikke DVI.

Nei, men det som har noe å si for kvaliteten er jo digitaliseringsmetoden. Skjermkortet i seg selv lager jo skarpe nok bilder, men det å vå et analogt signal til å bli bra når det digitaliseres og behandles er det vanskelige punktet.

 

Det jeg mente var at så lenge TV-kortet er bra så blir kvaliteten ut på PC-skjermen/prosjektøren bra!

Lenke til kommentar
betyr dette at tv-ut kvaliteten blri for eksempel kraftig forbetra?

Who cares? TV'er har jo alt for dårlig oppløsning og kvalitet uansett. (HDTV er det jo "ingen" som har) Skjønner ikke hvorfor folk vil ha det ut på en møkkaskjerm (TV) etterpå?

 

Bare kvaliteten ut på PC-skjermen (eller prosjektør) blir bra og kvaliteten på lagrede opptak blir bra så blir jeg fornøyd!

 

Godt at det kommer Tunere til PCIe også! Det gjør det mer aktuellt å kjøpe PCIe neste gang.

Då må du nesten sjå på tv-ut idag som er heilt skamdårleg på mørke farger.

 

Eit vanleg TV viser faktisk rimeleg bra biletekvalitet, og dagens TV-UT er faktisk rimeleg dårleg på farger

Lenke til kommentar
betyr dette at tv-ut kvaliteten blri for eksempel kraftig forbetra?

Who cares? TV'er har jo alt for dårlig oppløsning og kvalitet uansett. (HDTV er det jo "ingen" som har) Skjønner ikke hvorfor folk vil ha det ut på en møkkaskjerm (TV) etterpå?

For dem som spiller av film på PC'en ut til stor TV'en i stua er det nok interesant.

Dessuten fjerner TV'en en del artifacts som er veldig merkant på en PC skjerm.

Lenke til kommentar
Då må du nesten sjå på tv-ut idag som er heilt skamdårleg på mørke farger.

 

Eit vanleg TV viser faktisk rimeleg bra biletekvalitet, og dagens TV-UT er faktisk rimeleg dårleg på farger

Jeg har brukt en rekke TV-ut løsninger allerede. (Har bare 17" CRT hjemme så jeg foretrekker film på TV selv om oppløsniga er elendig på TV'er)

 

På de løsningene jeg har brukt så har jeg alltid stillt inn TV'n optimalt, og deretter justert gain, gamma osv på TV-utgangen så den blir optimal. Dette gjør jeg med et bilde på skjermen som egner seg for justering. Bildet blir merkbart bedre enn fra kabel-TV kabelen samme hvordan jeg justerer TV'n.

 

Så, når jeg skal spille DivX, så blir fargene ofte dårlige igjen. Hvorfor? Jo fordi filmformatet er dårlig og ofte rippet av amatører. Dette går ut overgjengivelsen av fargene, særlig i mørke områder. Det hjelper en del å spille av orginale DVD'er fra DVD-spilleren med selv det formatet (MPEG2-pakking) er ofte dårlig i mørke områder.

 

Problemet er altså ikke TV-kortet eller TV-utgangen men selve film-fila og måten den er laget på.

Lenke til kommentar
betyr dette at tv-ut kvaliteten blri for eksempel kraftig forbetra?

Who cares? TV'er har jo alt for dårlig oppløsning og kvalitet uansett. (HDTV er det jo "ingen" som har) Skjønner ikke hvorfor folk vil ha det ut på en møkkaskjerm (TV) etterpå?

For dem som spiller av film på PC'en ut til stor TV'en i stua er det nok interesant.

Dessuten fjerner TV'en en del artifacts som er veldig merkant på en PC skjerm.

Jepp, det er mange som ikke har kjøpt seg en bra og stor LCD-skjerm eller prosjeøtør ennå. (inkl meg) men jeg skal ha en stor LCD snart og da skal jeg vurdere å flytte ut TV'n.

 

Når det gjelder artifacts så kan man fint bruke justere "blur" effekten på filmen i mange programmer. Digital "Blur" er nøyaktig det samme som TV'n gjør i hardware på grunn av unøyaktig elektronstråle. Problemet er bare at man ikke kan slå av blur-effekten på TV'er selv når filmen eller stillbildet inn til TV'n er i god nok kvalitet. Det kan man på en PC-skjerm.

Lenke til kommentar
betyr dette at tv-ut kvaliteten blri for eksempel kraftig forbetra?

Who cares? TV'er har jo alt for dårlig oppløsning og kvalitet uansett. (HDTV er det jo "ingen" som har) Skjønner ikke hvorfor folk vil ha det ut på en møkkaskjerm (TV) etterpå?

 

Bare kvaliteten ut på PC-skjermen (eller prosjektør) blir bra og kvaliteten på lagrede opptak blir bra så blir jeg fornøyd!

 

Godt at det kommer Tunere til PCIe også! Det gjør det mer aktuellt å kjøpe PCIe neste gang.

Då må du nesten sjå på tv-ut idag som er heilt skamdårleg på mørke farger.

 

Eit vanleg TV viser faktisk rimeleg bra biletekvalitet, og dagens TV-UT er faktisk rimeleg dårleg på farger

Etterhvert så trenger man ikke tv-ut i det hele tatt, man bare kjører det digitalt over DVI eller lignende. Og det er det som er poenget her, om du har en så bra TV at du trenger HDTV-kvalitet, så har den antakelig en digital inngang.

 

AtW

Lenke til kommentar
betyr dette at tv-ut kvaliteten blri for eksempel kraftig forbetra?

Who cares? TV'er har jo alt for dårlig oppløsning og kvalitet uansett. (HDTV er det jo "ingen" som har) Skjønner ikke hvorfor folk vil ha det ut på en møkkaskjerm (TV) etterpå?

For dem som spiller av film på PC'en ut til stor TV'en i stua er det nok interesant.

Dessuten fjerner TV'en en del artifacts som er veldig merkant på en PC skjerm.

Som tidligere sagt, TV "glatter ut" fordi skarpheten er så horribelt dårlig at den skjuler endel feil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...