Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med 3Com og ip-telefoni og mye mer


Anbefalte innlegg

Jeg har en 3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps (tror ganske sikkert at det var det, da jeg sjekket det opp fra maskinen jeg sitter(er ikke hjemme))

 

I tillegg har jeg Telio ip-telefon. Problemene er mange, så jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. For å ta ip-telefonen først: Jeg får summetone, men får ikke ringt ut. Bortsett fra når jeg nylig har restartet routeren, ADSL-boksen og boksen jeg fikk fra Telio. De som prøver å ringe hjem til meg får bare en død telefon, uten summetone. Her trenger jeg virkelig hjelp, om jeg ikke skal bytte abonnement veldig snart. Telefon må vi ha i huset :ermm:

 

Et annet problem er at jeg ikke får lastet ned større filer fra nett, uten at nedlastningen blir avbrutt. Dette til tross for at jeg kommer meg på nett. Titter jeg på loggen, så ser jeg der at jeg har vært disconnected en rekke ganger, et kort øyeblikk. Dette gjelder begge mine maskiner, som har trådløs forbindelse og er bare et par meter fra senderen.

 

Og her kommer det tredje problemet: Selv bare to-tre meter fra senderen får jeg beskjed om at signalene er svært dårlige. De varierer mye.

 

Er det noen her som har gode råd for å løse dette? Begynner å bli litt oppgitt. Vet ikke hvor mange timer jeg har sittet og fiklet med dette i forsøk på å løse det. Forgjeves. Routeren er bare en snau måned gammel. ADS-boksen av Alcatell er ca tre år gammel, om det skulle ha noe å si.

 

Hjelp!!! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe løsning på problemet ditt, men ville bare si at jeg har samme problem selv (har samme switch), jeg kjører ikke tråløst, men switchen disconnecter meg hvis jeg laster fra/til mange på en gang, v. feks bittorrent. Jeg har ikke funnet noen løsning, men jakter på en ny switch. Noen som har anbefalinger på en bra 10/100/10000 switch?? :hmm:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...