Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp deg Cosworth!


Veronica_

Anbefalte innlegg

Huff, FORD.

 

Greit nok, COSWORHT er noe spesielt, men det er forsatt en FORD.

 

Snakker vi bil, snakker vi selfølgelig Skyline.

 

Helst R32 GT-R da, som jeg selv har. Men hadde self ikke sagt nei takk til en R34 M-SPEC Nür Editon heller da.

 

De fleste som handler bil hos meg(Skyline`r) har faktiskt hatt Ford Escort og Sierra Cosworth før og noen med BMW M5/M3. De har vel endelig sett lyset.

post-150-1103562831_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke noe galt med Escort Cosworth?

Eneste ulempen er vel at man ikke faar forsikret dem...

Jeg faar ihvertfall ikke. :roll:

 

Men originalt er de farlige aa kjoere, turbolag som bare det. (T35).

 

Japanske biler er tingen, da tenker jeg spes. paa Nissan, ingen lager motorer som dem. :love:

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Er vel ikke noe galt med Escort Cosworth?

Eneste ulempen er vel at man ikke faar forsikret dem...

Jeg faar ihvertfall ikke. :roll:

 

Men originalt er de farlige aa kjoere, turbolag som bare det. (T35).

 

Japanske biler er tingen, da tenker jeg spes. paa Nissan, ingen lager motorer som dem. :love:

Det har du helt rett i,

 

Nissan kjører motorene sine i stress tester ved utvikling, på over 15% høyere turtall enn det som blir endelig i produksjon, for eks. Primera GT med 8000rpm rødfelt, ble kjørt på nesten 9500rpm i 2uker i strekk, så ble det sjekket etter slitasje/feil. Dette gjør Nissan på alle motorer de utvikkler.

 

Ikke så rar kanskje, at SR20DET takkler rundt 900hk. (Står i 200SX, S14,S15, Sunny GTi-R osv)

 

Og RB26DETT takkler over 600 hk med standard topp og bunn. Og har blitt trimmet til 1600hk!!! (ved 2,8 boring)

 

Nissan motorer tåler det meste, no doubt about it. Kammerat av meg har en 2,8 Laurel diesel, med Lancia Delta Intergrale turbo i(T35 eller noe den dur), kjører ca 1bar ladetrykk og tar ut ca 150-160hk. Motoren er gått langt over 400`000km, og bruker ikke olje det hele tatt. SOLID????

Lenke til kommentar
Kammerat av meg har en 2,8 Laurel diesel

Laurel'er bare går og går såsant de ikke ruster istykker.

 

Har en Laurel 2,4 bensin som jeg vurderer å montere et dry-NOS-sett eller lignende i til sommeren for moro skyld. Burde funke smooth - er jo bare tatt ut 128hk av den relativt romslige 6-syl. motoren, så 60-80hk til tåler den glatt i kortere perioder.

Lenke til kommentar

Ahh - fant ut av hva RB26DETT var nå :)

 

Blir ikke aktuelt med noen bytting av større ting i en bil verdt et par håndfull tusenlapper - planen er kun ettermontere et sett for moro skyld.

 

Men for all del; det er et romslig motorrom ja, og å dra fra de lokale GTI og turbo-rånerne med en 15 år gammel bil hadde hatt en viss underholdningsverdi :D

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Ahh - fant ut av hva RB26DETT var nå :)

 

Blir ikke aktuelt med noen bytting av større ting i en bil verdt et par håndfull tusenlapper - planen er kun ettermontere et sett for moro skyld.

 

Men for all del; det er et romslig motorrom ja, og å dra fra de lokale GTI og turbo-rånerne med en 15 år gammel bil hadde hatt en viss underholdningsverdi :D

Hehe, det er det kompisen min gjør. Han tok en Golf 1 GTi med Laurel dieselen sin, 82mod!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...