Gå til innhold

Best på filmutleie i Norge


Anbefalte innlegg

Ja dette har vel blitt diskutert her før, men det er vel en stund siden - og dessuten kunne jeg tenke meg å høre folks erfaringer nå som erfaringstiden sikkert har vokst for de fleste...

 

Jeg ser etter et sted for DVD leie på nettet, men lurer på hvem av disse jeg bør velge:

 

www.film24.no

www.filmleie.no

www.brafilm.no

(Finnes det flere alternativer?)

 

- Filmleie.no virker billigst, men jeg har ikke hørt så mye om dem

- Film24.no har jeg hørt mye om, men også mye negativt

- Brafilm.no er forholdsvhis nytt og vet ikke åssen de stiller seg i forhold til de to andre.

 

- Hva er fordelene og ulempene med disse?

- Hvem er raskest til å sende ut nye filmer?

- Hvem har best support?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville bare si at dette så virkelig interressant ut. Har ingen erfaring med denne typen leie av filmer, og venter spent på tilbakemld på denne tråden fra folk med erfaring. Ser jo sinnsykt lettvint og billig ut?! :)

 

Venter med å regge meg på noen av sidene som du nevnte, men det førstnevnte så jo ut til å være et godt alternativ?

 

Men det avhenger jo av hvor lang leveransetid det er mellom hver film. Hvis det tar 1 uke for å sende tilbake filmer og motta nye så er jo dette ganske dyrt. Et enkelt regnestykke tilsier jo at du minst må motta 11 filmer i mnd for å få samme pris som feks på Michael Caine. (2 filmer for 29kr). Da har jeg gått ut ifra det billigste alternativet på 159kr pr mnd, og da kan du maks ha 2 filmer hjemme til enhver tid. Det sier seg selv at leveringstiden er av stor betydning her. ;)

 

Den virkelige fordelen her er jo at du kan ha filmene så lenge du vil, men du betaler en ganske dyr pris for det da?

Endret av d0berman1
Lenke til kommentar

Selv har jeg brafilm.no, og er sålang upåklagelig fornøyd med de. Har fått en eller to DVD'er som viste seg å være defekt, men etter å ha sendt de tilbake, fikk jeg nye.

Har vært kunde der i ca 4 måneder, og har ei filmliste lengere en et vondt år, så ikke noe å si på utvalget. Enkel retur ordning, da du benytter samme eske som du fikk filmene i, bare bytte om på to "klaffer". Forseglingstape følger med på hver DVD-plate.

 

Prismessig er helt greit etter mitt syn. De har en 3 filmer hjemme - pakke, som jeg benyttet frem til september. Når jeg da i slutten av august valgte å gå over på 5 filmer hjemme, hadde jeg allerede 3 filmer hjemme. Den 1. september ble 2 nye filmer sendt i tillegg til de 3 jeg hadde allerede hjemme. Har hatt et par hendvendelser til kundeservice mailadressa, og har alltid fått svar samme dag. Med andre ord; Flott service.

 

Eneste de eventuelt kunne ha forbedret er søkefunksjonen etter filmer. Er ikke bestandig du finner filmen du søker etter om du benytter orginal tittel (ofte engelsk), så da kan det hende du må søke etter den norske tittelen.

 

 

Men som sagt, har jeg ingen erfaringer med de andre DVD-utleierne..

Lenke til kommentar
Hvor mange filmtitler har du gjennomsnittlig hjemme i løpet av en mnd da? Se mitt tidligere svar i denne tråden.

5 filmer hjemme. Tar jo litt tid å se 5 filmer også, så det går fort ei lita uke.

Klarer jeg å opprettholde intensitetet på filmtimer pr. uke greier jeg denne måneden 4 sendinger. Dette blir 20 filmer. Med en månedspris på 399 blir dette:

 

399kr / 20 filmer ~ 20kr pr. film.

 

20 kr filmen er iallefall helt greit for meg.

Lenke til kommentar

Vil bare legge til, selv om det er litt off topic, så kan jeg anbefale showtime

filmdeal for alle som bur i nærheten av en sånn videobutikk (sjekk

www.showtime.no) Der leier jeg så mange filmer jeg vil i løpet av 30 dager

for 289,-, du får ha 2 filmer med deg som du bytter ut så ofte du vil, dvs, for

min del bytter jeg film opptil 2 ganger pr. dag.. totalt ca. 100 filmer på 1 mnd,

det gir en snittleie på kun 2,89 pr film, kan ikke klage på det...'

Dessuten så får du alltid med deg dei filmene du ønsker, og alltid tilgang til

nyhetene samme dag som release... Som sagt er det jo litt off topic da det

viste til online leie her, men ville bare nevne det til alle som ikke er klar over

dette gode tilbudet, det kunser ivertfall alt på nettet så lenge man har mulighet

til å leie på showtime, kansje noen andre har tilsvarende tilbud også??

Dei må vel ta opp konkuransen med internettsjappene dei også... :)

Mvh Helge

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...