Gå til innhold

Problemer med oppstart etter lynnedslag


tnt

Anbefalte innlegg

Var så klart dum nok til å ikke dra ut ledningen fra pc'en min når det smallt som verst i bergensområdet i forgårs. Dette resulterte i at pc'en døde fullstendig og startet ikke. Tenkte at kanskje dette var fordi psu'en var røket og dette var forsåvidt rett. Kjøpte ny psu og pc'en startet.

Problemet videre var at pc'en ikke kom lengre enn første bildet i oppstarten. (der den teller ram og viser cpu) Der skal den også liste opp diskene mine og cd/dvdrom men dette skjer ikke lengre. Får heller ikke noe tilbud om å komme meg inn i bios. Sånn står den i noen sekunder før den restarter og skjermen blir svart (men pc'en er fortsatt på)

Ble dårlig formulert dette her, men jeg er desperat! Noen som har erfaringer med dette? Vet hva som kan være ødelagt. Håper ikke jeg må skifte ut alle diskene osv.

Takker for alle seriøse svar.

 

*Emnetittel redigert av moderator - prøv bedre neste gang*

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du får opp det første bildet, har nok både CPU-en og hovedkortet etter all sannsynlighet overlevd. Men siden den stopper på RAM-skjekken, kan det nok hende at minst en brikke har tatt kvelden...

 

Her er det nok bare å bytte ut en del av gangen(hvis du har noe å bytte ut med), for å sjekke hva som ev. har overlevd eller ikke.

 

Og hvis du absolutt må bruke dataen i lyn&torden tror jeg du skulle kjøpt deg et overspenningsvern også, eller bruke en laptop som går på batteri...

 

Lykke til med gjenopplivingen i alle fall ;)

 

PS! Tror ikke banning i topicen er så veldig poppis hos mod´ene, så ville endret det...

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...