Gå til innhold

Kvantumsrabatt hos webshop ?


Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd å få kvantumsrabatt ved en av webshopene ved litt større kjøp ?

Hvor mye rabatt fikk du / kan man regne med ?

 

 

Jeg kjøper sannsyligvis for 8 x 10.000,- i arbeidsstasjoner. Skal sannsynligvis også kjøpe ny server til 25.000 - 30.000,-

 

Må også ha OEM lisenser for windows XP pro (x8) og Windows server 2003 (5+5 device lisenser)

 

Ønskelista består foreløpig av:

17" LCD (m/ DVI-I og <16 ms), AOPEN 600B , Hovedkort nForce3 250GB m/SATA+GbLAN, AMD64 2800+ , 512 PC3200 RAM ,

ATI 9200 eller 9250 256 MB 128 bit (skal være vifteløs og ha DVI-I) ,

SATA Samsung SpinPoint 80GB , sort/grå: DVD , FLOPPY , PS2 Keyboard , USB mus

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.. eller ta kontakt med ein leverandør av ferdige maskiner, td. Dell, IBM, HP/Compaq og Fujitsu Siemens..

 

Fordi dei har som oftest betre support, større delelager, maskinene blir levers med OS (som oftest WinXP pro)..

 

Å kjøpe byggesett til bedrifter er tåplegt. Mykje betre å kjøpe "ferdige" maskiner frå store leverandører..

Endret av nmedaas
Lenke til kommentar

Aligavel.

Tåplegt.

 

Ved større innkjøp til bedrift burde ein kjøpe frå ein leverandør.

Her eg jobber har me ca. 160 Fujitsu Siemens maskiner, og Compaq servere.

 

Me har også 18 "sjølvbygde" maskiner her, og det er dei me ha mest problem med, sjølv om dei er skrudd saman hjå websjappene som solgte dem.

 

Me har fått mykje igjen for å gå får maskiner levert av FS, blandt anna 60 harddisker. -Pga. fabrikasjonsfeil var det fare for at diskene kunne ryke, så me fekk nye.

 

Trur ikkje det hadde skjedd utan videre om ein hadde kjøpt litt maskiner hjå komplett, litt hjå Netshop og litt hjå andre sjapper.

Dessuten veit ein at leverandøren er der både i morgon og om fem år om ein går til ein av dei store.

Endret av nmedaas
Lenke til kommentar
Tåplegt

Har sett litt på et tilsvarende oppsett fra Dell

 

- DELL DIMENSION 2400

P4 2.80 GHz 533 FSB,

Intel hovedkort med Intel 845GV+ brikkesett (LYD, 10/100 LAN, Intel Extreme GPU)

512 RAM

160 GB HD

LCD Dell 1703FP 17"

CD/DVD combo

Floppy

PS2 keyboard

PS2 mus

Windows XP pro

 

Pris 8 stk:

88.863,-

+ 6.696,- (frakt !)

= 95.559,-

 

Driver privat næring og har itillegg noen ansatte.

Prøver å presse utgiftene fordi jeg skal betale dette fra egen lomme ;-)

 

 

Tilbake til spørsmålet i tråden.

 

Er det noen som har erfaringer med kvantumsrabatt hos webshop ?

Lenke til kommentar
Har sett litt på et tilsvarende oppsett fra Dell

 

Du kan ikke bare "se" på et oppsett fra Dell. Du må ta kontakt med de, i likhet med de andre, og få et pristilbud på alt samlet. Det er nå i allfall det jeg anbefaler. :)

 

Sett opp en velformulert mail, og send den rundt til _mange_ webshops, og større leverandører som nevnte Dell, IBM, Compaq osv. Husk å kontakte bedriftsavdelingen.

Lenke til kommentar

Ring rundt og forhør deg hos de mest seriøse web-shop'ene. Du får helt sikkert rabatt, men det kommer kanskje an på hvor mye innsats du gidder å legge i tilbudsrunden.

 

Hvis du trenger noe mer enn en sekretær-PC ville jeg styrt unna "merke-PCer" og satset på web-shop PCer med komponenter du vet står for kvalitet. Dette basert på erfaring med selvplukk på hjemme-PCen min og merke-PCen på jobben. Slik får du bedre kvalitet, bedre ytelse og færre problemer.

 

Min erfaring er at merke-PCer ofte bruker litt billigere komponenter for å få prisen ned. Greit nok at de kommer med god support, men du kaster likevel bort verdifull tid mens du venter på at de skal bytte komponenter. Tenk over hva timeprisen er på de som skal bruke PCene!

 

Kvalitet før pris på jobb PCer! Pris-forskjellen er uansett ikke stor.

Lenke til kommentar

Følgende sjapper ville jeg har vurdert i bedriftssammenheng: Multicom, PSData, Netshop, Komplett, MPX og Quad. Send de en mail og be om tilbud. Multicom har iallefall svart meg før i forb. med kjøp at de gjerne matcher tilsvarende tilbud hos andre om tibudet der er bedre, så det er nok rom for forhandlinger.

 

Jeg er enig med Halfedge om at kvalitet er viktigere enn pris når det gjelder jobb-PC'er. Merk også at det ikke er sikkert du får noe særlig bedre supportavtale hos "de store" ettersom det er en liten bedrift det dreier seg om.

 

...også er jeg tilhenger av å støtte norske butikker da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...