Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

erfaringer med router ?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en router til familien, skal være to trådløse porter og 2 vanlige tp kabel porter..

Noen som har noen de vil anbefale pga jeg er blank på dette, har kjøpt vanlig router før men har hatt problemer at den detter ut, vil ha kvalitet nå..

 

noen som har noe erfaring med dette, del det gjerne med meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger med andre ord et aksesspunkt. En god idé vil da være å besøke www.barbara.no som har mye bra å si om disse produktene. Når du sier du trenger 2 trådløse porter, mener du da at du har to maskinar som skal være tilkoblet trådløs? Eller skal du ha behov for å kjøre 2 kanaler? For sistnevnte er ikke beregnet for hjemmebruk og koster mad mye. De fleste aksesspunkt som man kjøper, som er beregnet for hjemmebruk inneholder alltid switch, da har man normalt 4-5 porter man kan koble TP kabler til. Normalt har også aksesspunktene innebygget brannmur og WAN tilkobling med støtte for PPPoE osv.

 

Av egen erfaring vil jeg anbefale å styre unna Super-G produktene, da disse opptar 3 kanaler og hindrer da andre rundt deg å kjøre noe trådløst på samme bånd. Fordelen med Super-G er at denne "teknologien" gir 108MBit i utbytte. Det finnes en teknologi til som gjør det samme uten å beslaglegge flere kanaler. Kommer ikke på hva den teknologien heter, men mulig det står noe om det på barbara.

 

-Chief-

Endret av Chief
Lenke til kommentar
Du trenger med andre ord et aksesspunkt. En god idé vil da være å besøke www.barbara.no som har mye bra å si om disse produktene. Når du sier du trenger 2 trådløse porter, mener du da at du har to maskinar som skal være tilkoblet trådløs? Eller skal du ha behov for å kjøre 2 kanaler? For sistnevnte er ikke beregnet for hjemmebruk og koster mad mye. De fleste aksesspunkt som man kjøper, som er beregnet for hjemmebruk inneholder alltid switch, da har man normalt 4-5 porter man kan koble TP kabler til. Normalt har også aksesspunktene innebygget brannmur og WAN tilkobling med støtte for PPPoE osv.

 

Av egen erfaring vil jeg anbefale å styre unna Super-G produktene, da disse opptar 3 kanaler og hindrer da andre rundt deg å kjøre noe trådløst på samme bånd. Fordelen med Super-G er at denne "teknologien" gir 108MBit i utbytte. Det finnes en teknologi til som gjør det samme uten å beslaglegge flere kanaler. Kommer ikke på hva den teknologien heter, men mulig det står noe om det på barbara.

 

-Chief-

Hmm, det du beskriver, med switch, brannmur, PPPoE osv., er en router/gateway, ikke et aksesspunkt. Et aksesspunkt har normalt ingen av de nevnte tingene.

 

Edit: Har selv god erfaring med 3Com, og etter det jeg forstår, så er mange fornøyde med ASUS sine produkter.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar
Du trenger med andre ord et aksesspunkt. En god idé vil da være å besøke www.barbara.no som har mye bra å si om disse produktene. Når du sier du trenger 2 trådløse porter, mener du da at du har to maskinar som skal være tilkoblet trådløs? Eller skal du ha behov for å kjøre 2 kanaler? For sistnevnte er ikke beregnet for hjemmebruk og koster mad mye. De fleste aksesspunkt som man kjøper, som er beregnet for hjemmebruk inneholder alltid switch, da har man normalt 4-5 porter man kan koble TP kabler til. Normalt har også aksesspunktene innebygget brannmur og WAN tilkobling med støtte for PPPoE osv.

 

Av egen erfaring vil jeg anbefale å styre unna Super-G produktene, da disse opptar 3 kanaler og hindrer da andre rundt deg å kjøre noe trådløst på samme bånd. Fordelen med Super-G er at denne "teknologien" gir 108MBit i utbytte. Det finnes en teknologi til som gjør det samme uten å beslaglegge flere kanaler. Kommer ikke på hva den teknologien heter, men mulig det står noe om det på barbara.

 

-Chief-

Hmm, det du beskriver, med switch, brannmur, PPPoE osv., er en router/gateway, ikke et aksesspunkt. Et aksesspunkt har normalt ingen av de nevnte tingene.

 

Edit: Har selv god erfaring med 3Com, og etter det jeg forstår, så er mange fornøyde med ASUS sine produkter.

Stemmer det.. Det heter vel da bare trådløs ruter, de små überbillige dippeduttene folk flest har stående hjemme etterhvert.

 

Uansett så er det det han trenger. Har lite til overs for 3Com, men ASUS har jeg hørt mye om. Linksys er også ganske bra. Tross alt Cisco som driver Linksys og Cisco er uten å stusse alene på toppen av listen over beste nettverkskomponenter. Kjører selv mye Aironet 1200 punkt, og de er rå.

 

Uansett så bunner alt ut i hvem som lager radioen i boksen.

 

-.Chief.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...