Gå til innhold

Åpne samme port til flere maskiner på samme LAN


bergaloevera

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en PC med windows XP som router (Internet connection sharing) alt av brannmurer og sånn er deaktivert.

Jeg har til nå kjørte en PC i active mode på DC++ og har åpnet port deretter (på "routern" min). Jeg vil nå ha en PC til i samme LAN opp i active mode i DC! Men jeg får ikke åpnet samme port til flere IP Adresser! Får feilmelding om at jeg må velge et unikt portnummer fordi det er optatt allerede!

 

Hvordan løser jeg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er gjort. Men det funker ikke forde på den andre maskinen... får ikke opp noe når jeg søker eller noe... Jeg får heller ikke lastet ned maskinene imellom gjennom DC. Samme om jeg velger active eller passive på den andre...

 

EDIT: Nå funka det gitt!! men jeg får ikke gjort noe (søke eller laste) imellom maskinene som er i samme LAN.... hva er galt?

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har en router som gir nye Ip'er til de forskjellige maskinene, så tror jeg ikke det vil fungere, for hvis det er en PC du bruker som en slags router så vil vel begge PC'ene få samme IP, og da blir det nok en liten knute.

Er ikke helt sikker på dette området med DC, men det pleier ofte å være sånn. Correct me if I am wrong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...