Gå til innhold

CPU og skjermkort...


Anbefalte innlegg

Skal oppgradere mitt system og lurer på:

 

Gainward GeForce FX5900XT 128MB DDR 2.8 AGP, "Ultra/1100XT TV-DVI GS", Retail

eller

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail Disse kortene har samme pris. (skiller kun 50 Kr)

Jeg er litt ATI fan men eg er åpen for forandringer.

 

AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

eller

AMD Athlon 64 3700+ 2.4 GHz Socket 754, 1 MB cache, BOXED

eller

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Minnet blir Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs

 

Det siste eg lurer på er om eg bør kjøpe nForce3 eller KT800.

Maskinen brukes mest til spilling og som FTP server, (+ noe tegning i AutoCad)

Endret av Firstc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkort: Hvis du har råd kan du jo legge på litt og kjøpe deg et 6800 kort til rundt 2500 eller hvis du har tid til å vente litt kan du jo kjøpe 6600GT eller 6600. Kan jo tenke på det.

 

Cpu: 939 er vel lurest med tanke på at det er mer fremtidsrettet enn 754.

 

Chipset: Nforce 3 250GB er mitt tips.

Lenke til kommentar
Så på skjermkort burde jeg gå for et   Gainward GeForce 6800 128MB DDR 2.8ns AGP, "Ultra/2100 Golden Sample", Retail

?

Nei, du burde gå for Hightech Radeon X800XT IceQII. :yes::thumbup:

hehe

Må holde meg litt under det i pris. :dribble:

 

For å omformulere litt:

Så skal eg ha et nytt HK,CPU,Minne og skjrmkort til max 9500,- Og eg har funnet minne eg vil ha.

Endret av Firstc
Lenke til kommentar
Cpu: 939 er vel lurest med tanke på at det er mer fremtidsrettet enn 754.

Fullstendig uenig. 754-systemer gir mye mer for pengene. Med socket 939 er det litt større sjanse for å kunne beholde samme hovedkort ved neste oppgradering, men jeg ville ikke betalt såpass mye ekstra for slike eventualiteter.

Det var da svært da, det er klart at 754 gir mest for pengene, men det er lurest å kjøpe 939 da det vil holde lengre. Lommeboka kommer vel inn i bildet her, ja.

Lenke til kommentar
Så på skjermkort burde jeg gå for et   Gainward GeForce 6800 128MB DDR 2.8ns AGP, "Ultra/2100 Golden Sample", Retail

?

Nei, du burde gå for Hightech Radeon X800XT IceQII. :yes::thumbup:

Det er lov å tenke før du poster :roll:

Hvis du ikke er økonomisk hjernedød så ville du kasnkje se at 9800/ 5900 ikke akkurat er i samme prisklasse som det skjermkortet du anbefaller.

Jeg er økonomisk hjernedød. :thumbup:

 

Skjønte du virkelig ikke det at jeg hadde misset prisen han skulle kjøpe for!?!?!

 

Hvordustgåreenkliannåbli? :hmm:

Lenke til kommentar

939 mer fremtids rettet ? Vis eg om, la oss si 6mnd skal oppgradere igjen så er det mestsansynlig at PCIe er kommet og da vil eg nok kjøpe meg nytt HK likevel.

Så å kjøpe noe som er mere fremtidsrettet er egentlig berre tull, for det kommer nye ting hele tiden. SÅ det er best å kjøpe det som fugerer best/gir mest for pengene i dag.

Minner meg om diskusjonen om Intel vs AMD. der var det en som skrøt prescot cpu`en opp i skyene fordi den var mere fremtidsrettet.( noe som viste seg å vere galt, men likevell) Men det hjelper lite når det er noe på markedet som fungerer bedre i dag.

 

Hadde i utgangs punktet tenkt å kjøpe 939 siden det er en nyere platform men det ser ut for at eg får mer ytelse for pengene ved å kjøpe 754 og da kan eg heller legge litt extra i feks. skjermkort eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...