Gå til innhold

Test av Apple Airport Express


knut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som dvd-jon har gjort foreløpig er kun et tekstbasert program som må kompileres selv og kan kun spille av musikkfiler et MPEG4 lossless apple format, noe som ikke akkuratt er spesielt brukervennlig. Den mest elegante løsningen er om denne enheten kunne spille av alle lyder fra filmer, musikk og slikt automatisk fra OS X, Windows og Linux

Lenke til kommentar
Jeg satte nylig opp en Express selv, og opplevde ikke at den aktiverte router eller dhcp server ved den enkle konfigurasjonen. Sikker på at det ikke er fingertrøbbel? :)

Det spørs hvordan man setter den opp, om man setter den opp til å kobles til et eksisterende trådløst nettverk vil routeren ikke aktiveres. Men om du derimot lager ett nytt trådløst nettverk ble den aktivert.

Lenke til kommentar
Programvaren som følger med er for mac os og windows. Det finnes heller ingen enkel programvare til å spille av musikk i linux.

Kunne tenke meg det ja. Synes det er et snodig valg uansett om man ikke kan bruke den trådløse musikk avspillingen. Den fungerer jo som trådløst accesspunkt uansett hvilket OS man bruker, så et web interface ville vært det beste.

Lenke til kommentar
Jeg bruker iTunes og syns det er en bra player, men jeg de burde klart å laget programmet mindre ressurskrevende. Det er ganske "seigt" til tider.

På mine maskiner synes jeg egentlig iTunes går ganske raskt, det er da også med rundt 20 GB med mp3 musikk lagret i spillelistene. Søkefunksjonen og radiofunksjonen fungerer meget bra. Det fungerer også veldig bra å streame en MP3 radio til maskinen, og videre til airport express.

 

Maskinene er som følger:

 

Pentium 4 3 GHz, 1024 MB ram og en laptop med Pentium -M 1,4 GHz og 768 MB ram.

Lenke til kommentar
Denne er jo litt gammel da. Er jo en stund siden den kom på store.apple.com

Apple lanserte denne boksen i midten av Juni, og har ikke vært tilgjengelig i salg i mer enn en måneds tid, hva er gammelt for deg?

hmm. mente jeg så en reklame for den i mai. kan hende det var pre-reklame....

noe jeg tydligvis ikke la merke til og gjikk ut ifra at den var i salg på store.apple.com

 

uansett. testen er fint skrevet og holder et godt ordbruk. :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...