Gå til innhold

OCZ 520W, godt kjøp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 470wattern jeg.

 

Funka bra til mitt system @ defalt speed, men når jeg fyrte igang overklokking ble den litt i minste laget. Dette løste jeg med å skru på pottene på baksiden av psuen.

 

Nå ligger 12volten @ 12.4/12.6, 5volten @ 5.3/5.4 og 3.3volten @ 3.5/3.6, dette er sånn ca.

 

Mitt oppsett er som følger:

 

Hovedkort = Msi K8n Neo2 (sokkel 939) @ 250mhz HTT * 4LDT, default volt

Cpu= A64 3500 @ 250mhz HTT * 10MP, 1.75vcore

Minne = 1024mb OCZ Pc3700eb @ ddr500, @ 2.85volt

Skjermkort = Pov 6800u @ 445/1160, med modda bios som gir 1.5volt til gpu

Vifter = 8x 80mm vifter + 1x 92mm vifte

Hardisk = 1stk Raptor og en stk vanlig sata disk

 

Videre har jeg 1 stk cd-rom og en floppy + en lys diode

 

Kan også nevne at når jeg kjører med system som nevnt ovenfor på den hastigheten er det ikke spes mye å gå på med potene...

Lenke til kommentar

Jeg har den, og jeg skrev følgende om den for noen dager siden, Har ikke sett maken til stabile spenninger. 12 og 5 volten fra idle til full load rikker seg ikke i det hele tatt. Har også hørt fra noen som tester endel PSU's, at OCZ sin var nesten like god, og på noen områder bedre enn pc power and cooling! Løsningen med 2 skjermede molex kabler, sata, ekstern rail kontroll med kontrolllys, og chorme look på resten er jo også kjempeflott. Men jeg er kresen, og har selvfølgelig litt å klage på... Det er en svak svak bi-lyd, antageligvis fra trafoen. Viftene er det ikke. Og apropos vifter, de støyer selvfølgelig noe mer enn min forrige PSU med 1 120mm vifte. Men akkurat det er jo helt innlysende, og gjelder for stort sett alle andre PSU med 2 80mm vifter. Dessuten liker jeg ikke den overgangen man må bruk på ATX-kontakten. Dog er det jo framtidsrettet, så når andre må sette på en overgang, kan jeg ta min vekk :D

 

Kommentarer: Den bi-lyden jeg nevnte hører jeg ikke lenger. Den er der, men i det daglige forsvinner den. Jeg er ekstremt følsom på slike "ulyder", men man venner seg likevel til de etter kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...