Gå til innhold

Overklokkings pc kanskje?


MiteS

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg (etter mye lesing på hw.no's forum og anbefalings sider)

ABIT NF7-S Hovedkort

AMD Athlon XP-M 2400+ Prosessor
og
OCZ Enhanced Latency Platinum Edition 512 MB x 1 - DIMM 184-PIN - DDR - 400 MHz / PC3200

Bare lurer på om dette vil funke greit sammen med tanke på overklokking osv?
Og hvilken kjøler burde jeg bruke til prosessoren? Tenkte på Thermaltake Volcano 12, men vet ikke om jeg orker og vente til den kommer på lager hos microplex. Noen som har greie alternativer til denne?

Feks denne: [url="http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTFBAR1"]MIST Frostbite[/url]
Eller denne: [url="http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SCFSM1175M"]Smartcooler[/url]
Skal ikke overklokke mye den første tida, bare ha en kjøler som klarer seg greit.

Om dere ser noe annet galt her så må dere gjerne si ifra for jeg er ikke så veldig erfaren enda.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kunne kanskje ha gått for to minnebrikker istedet for en for å kjøre i dual mode, men det gir kun en bitteliten ytelsesøkning

Du har rett, jeg vurderte det også, men siden jeg ikke hadde lyst til å kjøpe 2 x 256 brikker (pga plass senere) og heller ikke 2 x 512 brikker (pga penger:P)

så ble det til en stk 512 brikke.

Og som du sier blir det ikke store forskjellen.

 

Har samme HK som deg og corsair 2*256mb matchet ram + athlon 2500+.

Dette systemet klokket veldig bra for meg. Helt til lynet tok den da.

Veldig stabilt og fint og.

 

PS. har hatt den volcano 11, veldig god kjøler men bråker som et fly.

At volcano 12 bråker er jeg veldig klar over.. Kameraten min har den så jeg vet jeg overlever.. ;)

 

Når det gjelder hardware'n din så var det noe slikt jeg egentlig hadde tenkt meg.. Men siden OCZ ram og XP-M cpu er blitt så varmt omtalt her så gikk jeg for det istedet.

 

Nå skal jeg kikke en tur på microplex for og bestille kabinett og cpu kjøler.. noe annet jeg burde kjøpe? Hva slags kabinett kjøler bra? til sånn ca 700,- NOK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...