Gå til innhold

Lav dl hastighet i DC++!


alizm0

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt problemer med lav hastighet på nedlastinger i DC++? Har linje fra Telenor med SpeedTouch ruter og SMC trådløst nettverk. Uansett om jeg vet at den jeg laster ned fra har rask upload synker nedlastingen min rask til ca 10kbps. Anyone? Kan det være en slags p2p hastighetskontroll i enten ruteren/trådløsruteren eller hos Telenor?

 

(blabla ulovlig nedlasting etc my ass, fins mange lovlige filer...) :yes:

Endret av alizm0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er tull, det struper "litt" men du ville uansett fått minst 80-120 KB/s på en 2048 linje. Jeg vil anbefale deg å åpne litt porter jeg, siden de fleste er stengt som standard på speedtouch modem/router som telenor gir ut. Blant annet så står det en default port i DC++ programmet som du må åpne i routeren.

Endret av J0lle
Lenke til kommentar
Dette er tull, det struper "litt" men du ville uansett fått minst 80-120 KB/s på en 2048 linje. Jeg vil anbefale deg å åpne litt porter jeg, siden de fleste er stengt som standard på speedtouch modem/router som telenor gir ut. Blant annet så står det en default port i DC++ programmet som du må åpne i routeren.

Riktig ruter bør ha noen porter oppe.

Det er å lurt hvis du kjøere f.w i tillegg å åpne noen tcp og udp porter.

Når du får slotter starter dl som regel høyt for så å justere seg til riktig hastighet etter en liten stund. Hvis dl hastighet er VELDIG jevn å lav (iforhold til upl til han du laster av) er det mulig han bruker limiter.

Lenke til kommentar

jeg har 2Mbit linjen til telenor. Selv bruker jeg å strupe uploaden til 18Kbyte. Har forsket litt på det og med denne innstillingen så har ikke upload noen innflytelse på download hastigheten. Setter jeg upload til 19Kbyte så går download hastigheten ned. Last ned Netlimiter og test deg litt frem slik at du selv får de beste instillingene, men ikke glem å del ut litt til andre også. Det med å åpne porter er bare tull. Har kun åpen slik at jeg kan surfe og port 1412. mer enn det trengs ikke.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i den konklusjonen at upload ikke struper download i det hele tatt på telenor linjen.

 

Jeg sitter med jevnt 256Kb/s ned og laster med maks opp.. så det kan ikke stemme.

 

Men jeg mistenker at problemet til trådstarter ligger i at han er passive, legg inn ip og port i settings og jeg tror problemet ditt er løst. Hadde tilnærmede samme problemer som deg når jeg var konfigurert til passive, fikk sving på sakene når jeg satt meg til active..

Lenke til kommentar

Jeg er i active mode! Har nå sysslet litt med portåpning etc uten at dette har hjelpt det minste... Noen som kan si meg spesifikt hvilke porter jeg trenger å ha åpne og nøyaktig hvordan jeg åpner dem? Forstår ikke akkurat dette med inside/outside ip og inside/outside port. Det at det er struping som forårsaker problemet mitt kan dere se vekk ifra da jeg opplever problemet selv om jeg ikke uploader shite...

 

Fant btw ut at Speedtouch ruteren har innebygd firewall(kan ikke tukles med i den brukervennlige innstillingsskjermen, men må Telnettes). Prøvde å skru den av uten at det virket.

Lenke til kommentar
Jeg er i active mode! Har nå sysslet litt med portåpning etc uten at dette har hjelpt det minste... Noen som kan si meg spesifikt hvilke porter jeg trenger å ha åpne og nøyaktig hvordan jeg åpner dem? Forstår ikke akkurat dette med inside/outside ip og inside/outside port. Det at det er struping som forårsaker problemet mitt kan dere se vekk ifra da jeg opplever problemet selv om jeg ikke uploader shite...

 

Fant btw ut at Speedtouch ruteren har innebygd firewall(kan ikke tukles med i den brukervennlige innstillingsskjermen, men må Telnettes). Prøvde å skru den av uten at det virket.

Står mykje nyttig på portforward.com.

Blant annet at DC++ trenger portene 1411,1412,1413 åpnet, begge protokoller.

 

Har også Telenor (1024/256) med Speedtouch modem og WLAN router, får ikkje åpnet porter samme kva eg gjør, men viss det er innebygd fw i modemet som du seier, kan det ha noko med det å gjøre.

 

Mvh

 

Espen

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...