Gå til innhold

1 brikke: DDR400, 2 brikker: DDR333


L03VIk

Anbefalte innlegg

Jeg har et MSI K8TM-ILSR hovedkort med VIA K8T800 brikkesett. På det har jeg en AMD Athlon64 3000+ (800mHz HTT (200mhz bus)).

 

RAMen min er en OCZ PC3200 Premier (2,5.3.3.7) 512MB (x2).

 

Når jeg kjører med én brikke kjøres denne på DDR400, som er det riktige (2x200).

Når jeg setter i den andre brikken kjøres det på DDR333.

 

Kan ikke se i manual e.l. at det står noe om at 2 brikker kun vil kjøre på DDR333.

 

Tror ikke det er noe feil med RAMmen heller, for har prøvd begge brikkene når jeg kjører med 1 brikke...

 

Har MSI bare "glemt" å nevne denne detaljen i markedsføringen sin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke sikkert kortet liker akkurat de brikkene, det er flere kort som har det problemet , dog er det flere som har fått dette fikset gjennom en biosoppdatering .

Har nyeste BIOS.

Har ingen stabilitetsproblemer heller, så er jo litt merkelig at det skal være brikkene. Kan man si at dette er en mangel med brikkene, eller hovedkortet...?

Lenke til kommentar

Main Memory

• Supports two 184-pin DDR SDRAMs up to 2GB memory size

• Supports DDR400*/DDR333/DDR266 DDR SDRAM (*Refer to MSI recommended modules)

 

• Note: PC3200 (DDR400) maximum 4 banks (2 double-sided) only

Due to the High Performance Memory design, motherboards or system configurations may or may not operate smoothly at the JEDEC (Joint Electron Device Engineering Council) standard settings (BIOS Default on the motherboard) such as DDR voltage, memory speeds and m.......

(Read Entire Description)

Lenke til kommentar
Main Memory

• Supports two 184-pin DDR SDRAMs up to 2GB memory size

• Supports DDR400*/DDR333/DDR266 DDR SDRAM (*Refer to MSI recommended modules)

 

• Note: PC3200 (DDR400) maximum 4 banks (2 double-sided) only

Due to the High Performance Memory design, motherboards or system configurations may or may not operate smoothly at the JEDEC (Joint Electron Device Engineering Council) standard settings (BIOS Default on the motherboard) such as DDR voltage, memory speeds and m.......

(Read Entire Description)

Hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar
Kan dette skade brikkene e.l.?

 

Edit: beklager tror gjerne jeg tok feil angående livstidsgaranti opp til 3.0v livstidsgarantien på disse brikkene er nok opptil 2.6v, men jeg tror ikke de skal ta skade av høyere voltage, det som skjer vis du klokker rammen for mye er bare at pcen ikke vil starte.

Endret av Sir Spiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...