Gå til innhold

BLÅskjerm ......... WHY?


bachmann

Anbefalte innlegg

Har en PC jeg prøver å på i gang.

Når jeg skal innstallere windows, og jeg booter fra cdn kommer etter en stund

blåskjerm med følgende melding: Plug and play fant en feil som skyldes en driver...(harddisken er formatert)????? Hva kan jeg gjøre?????Noen maskinvare jeg kan deaktivere?????

Endret av bachmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruker du kopiert verson?? det kan være noen bugs og/eller feil på dem...men det å resete bios er jo alltid gøy :p ..hehe du får vel bare prøve deg frem... ikke mye du kan gjøre galt... hehe ... men jeg tror det er cd'en din... siden disken er formatert assa... det høres værtfall ikke ut som no cpu/gpu problem...

Lenke til kommentar

bruker du RAID eller SCSI ?

Windows krever at du under installeringen i begynnelsen installerer tredjeparts drivere.. hva enn som måtte inngå her.

Installerer du på et RAID oppsett vil Windows installasjonen kreve at du har driverene for chipsettet på diskett.

 

alternativt..

prøv en annen windows installasjons cd :thumbup:

Lenke til kommentar
finn ut hvilken driver som svikter, og sjekk hvilken hardware den kjører mot. start opp i safe mode og deaktivér driveren, eller last ned en oppdatert versjon. start så opp i normal mode, og dermed burde alt være iorden.

 

du bør jo også ta en titt i device manager og se om det er noe som sliter der.  :)

Les før du poster

Endret av iron_knuckle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...