Gå til innhold

Støy fra GeForce4 TI 4200


audhage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et Asus GF4 Ti4200. Ble lei bråk og dårlig kjøling. Koblet vekk viften og stripset på en 80mm. som tusler på 1400rpm. Resultat: bedre kjøling og så godt som lydløst. Dessuten er det billigere og enklere enn ny kjøler eevt. heatpipe. Dessuten voider man ikke garantien pga. man ikke demonterer noe.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Om det så er kulelageret, hva kan jeg gjøre da? Garantien er gått ut og jeg har lite lyst til å kjøpe et nytt kort da jeg faktisk er ganske fornøyd med det jeg har. Vil Zalman'en eller microplex'en fikse problemet? Uansett, hvet dere hvilken desibel det er på disse viftene?

Hvis viften er defekt kjøper du ny vifte eller heatpipe. Med heatpipe trenger du ikke vifte.

Lenke til kommentar
Om det så er kulelageret, hva kan jeg gjøre da? Garantien er gått ut og jeg har lite lyst til å kjøpe et nytt kort da jeg faktisk er ganske fornøyd med det jeg har. Vil Zalman'en eller microplex'en fikse problemet? Uansett, hvet dere hvilken desibel det er på disse viftene?

Du bør kanskje vurdere denne, så slipper du å modde så mye på kortet.

Lenke til kommentar

Jo zalman eller microplex sin løsning vil nok fikse problemet, skal du kjøpe en kjøleløsning til kortet ditt så pass på at det er en passiv løsning og at du har god luftflyt i kabinettet.

 

Dog det er jo mulig at det er bare smurningen som mangler og det ordner du med symaskinoljen eller noe annet på boks men ikke bruk så mye da det lett kan bli søl i kabinettet (smurning skal ikke lede elektrisitet, men bruk lite i alle fall).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...