Gå til innhold

Endelig ferdig oppsett på konfimasjons pc


Anbefalte innlegg

kr 1681,- Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 1MB cache, Prescott

 

kr 1022,- Asus P4P800-E DELUXE Hovedkort S478 I865PE,SATA,LYD,ATA133, GbLAN,

Firewire

 

kr 2388,- Corsair TWINX1024-4000 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-4000 DIMMs

 

kr 4.217,- Gainward GeForce 6800 GT 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail

 

kr 1495,- Western Digital Caviar 250GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

 

 

kr 1438,- Hansol 19" CRT 920P TCO-99 Skjerm

 

 

Varer fra microplex.no:

-----------------------

 

kr 1845,- Lian Li Miditower, Aluminium, Støydempet - PC6070A

 

kr 564,- 3x Papst vifte, 94m³/time, 26 dB - 4412FGL

 

kr 695,- Fortron/Source, 400W, ATX12V, S-ATA - FSP40060PN

 

 

 

Totalt: 15.345,-

 

og nå lurer jeg på om denne pcen kommer til å bli en bra spille pc, men jeg skal ikke ha amd si ikke vits å si kjøp amd, kommer ikke til å høre. :tease:

 

Hva synes dere.

 

Takker får alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp AMD istedenfor  :love: Det er mye bedre enn intel til spill..  :tease:

Mye og mye.. ville heller ha kjøpt en prosessor som gir mer for pengene.

F.eks. AMD Athlon64 3400+ s-754.

 

Og, skal egentlig ikke uttale meg siden jeg har =<0 erfaring med Intel :whistle: , men har ihvertfall hørt at Prescott blir svært varm og ikke egentlig yter veldig mye bedre enn den vanlige Nothwood.

 

hw test

 

Intel prosessorer, med sine mange kalkulerings enheter, er klart best i encoding oppgaver, mens AMD har et (svært)lite overtak på de fleste andre områder.

 

Hvis det er spill pcen skal brukes til er ikke forskjellen mellon Intel og AMD veldig stor (i følge testene) men da AMD generelt er billigere enn Intel mener jeg at dette er det rette valget :yes:, just my opinion.

 

EDIT: Min første post på hw nettverket :w00t:.

Endret av Mr.Hamburger
Lenke til kommentar
Bytt ut western digital! De bråker som bare F***! De har en irriterende summelyd som du ikke kan unngå å høre. Forbanna plagsomt, men ytelsen er jo bra da.

dette er tullprat, wd diskene er svært stillegående skal jeg si deg. Jeg hører nesten ikke raptoren min engang. min erfaring er at wd disker er stabile som fjell.

 

Har seff hatt en wd disk som har hatt ulyd jeg å men den fikk jeg byttet på så lett data tidligere komplett butikken i Sfj

 

Edit: å en ting til deg sarpegutten, den cpu'n du har valgt suger hardt i spilling jeg ville seriøst heller gått på brukt forum å kjøpt en 2,8 / 3.0 Ghz Nw Prescott blir grusomt varm selv i idle, men lykke til med valget da :p

Endret av Spyder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...