Gå til innhold

World Of Warcraft


Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som kommer til å spille Blizzards nye juvel "World of Warcraft" ?

for de som ikke vet hva det er så er det et nytt mmporg spill som kommer ut i europa etter jul.

for de som har signa seg opp for beta så kan de være heldig å få mail i løpet av uken, stress test har vært ute og kjenner en del som har spilt det og er meget fornøyd.

De har erfaring fra andre mmporg spill og sa det var ekstremt tøfft og bra gjennomført.

Det er jo ganske likt blizzard å gi ut spill som har kvalitet som f.eks Diablo,sc og warcraft som spilles på høyt nivå enda.

 

Om dere er intr i dette spillet kan dere gå på den norske world of warcraft fan siden www.wownorge.net . Der kan dere finne litt info om de forskjellige rasene,verden,screenshots og stash.

Om dere har veldig lyst å spille det kjappt kan det lønne seg å bestille us vesjonen fordi den kommer i november/desember men kan bli litt laggy siden det er på usa servere.

Men for oss i europa må vi vente en stund til pga må bli oversatt til våre stakkars tyskere som ikke kan engelsk.

 

Noen av dere som spiller noe annet mmporg, har selv spilt anarchy online som er et enormt spill. skriv gjerne deres erfaring, er på utkikk etter noe nytt jeg kan spille til jeg får world of warcraft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja men så må du tenke deg hvor mange flere som kommer til å begynne å spille spillet når det kommer ut, det var ikke så mange i stress testen. Kommer nok til å bli ganskem ange utenfor usa også som kommer til å få seg plass.. tror serverne kommer til å kollapse i begynnelsen. Synd at jeg var i flytting når det var beta signup.. Har dere spilt noe andre mmporg spill dere vil anbefale?

Lenke til kommentar
Ja men så må du tenke deg hvor mange flere som kommer til å begynne å spille spillet når det kommer ut, det var ikke så mange i stress testen. Kommer nok til å bli ganskem ange utenfor usa også som kommer til å få seg plass.. tror serverne kommer til å kollapse i begynnelsen. Synd at jeg var i flytting når det var beta signup.. Har dere spilt noe andre mmporg spill dere vil anbefale?

Poenget med stress testen var blant annet for å finne ut hvor mange servere de trengte å sette opp ved release. Kan ikke huske å ha sett noen andre mmo spill som har gjort noe liknende så er sikker på at Blizzard har tenkt ut en plan på dette.

 

Spillet er etter min mening bra nok for å slippes i butikkene iallefall hvis du sammeligner med andre mmo spill og i hvilken stand de var når de ble gitt ut. WoW er mer stabilt/balansert enn SWG 6 måneder etter release :p

Lenke til kommentar

Grafikk ser stygt ut

 

Gameplay er enda verre. Du står bokstavelig talt helt i ro og smasher fienden din til døde i tegneserie splash effekter.

 

Dette er dog vanlig i MMORPG idag men City of Heroes satt en helt ny standard i MMORPG sjangeren. Ja det har sine mangler men combat motoren er helt sinnsykt bra. Det viser folk hvordan ting MÅ være. Når dere har levla opp en char i WoW står dere igjen med PvP og storylinen. Når combat motoren er elendig så har dere ingenting å gjøre dere går lei.

 

Blizzard har hatt suksess med Starcraft,Diablo og Warcraft men vil dere ikke si de spillene er litt VEL like ? Litt annerledes enn mmorpg gitt og de har ikke imponert meg hittil. Musikken er dødsbra men resten blir altfor likt SWG ,EQ2 og resten av klonene.

 

City of Heroes er meget bra så langt og blir fullstendig når PvP kommer.

Matrix Online blir gullegget though. The MMORPG to end all MMORPG :D

 

Fleste vil spille WoW for de vil bli en Warlock , en Elf eller hva det måtte være. Du vil leve deg inn i de rollene. Det gjør du ikke i dagens MMORPG utenom CoH og MxO . Combaten er helt monotont og kjedelig.

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar

Tahiro, du vet visst ikke hva du snakker om..

 

Jeg har spilt World Of Warcraft i 9 dager nå, og levla en mage opp til 24.

 

 

GRAFIKK:

 

Grafikken er stygg??

 

Det er faen meg den beste "artworken" jeg har sett i noen SINGLE PLAYER, ELLER MMORPG til dags dato. Blizzzard har gjort noe genialt.. De har skrudd ned antallet polygoner, men samtidig har de lagd utrolig bra textures, og utnytter DirectX9b til det fulle når det gjelder partikkeleffekter. Resultatet? En utrolig ANNERLEDES og samtidig VAKKER verden som har en helt egen grafikkstil som funker utrolig bra.

 

Vil ellers nevne at grafikkmotoren til WoW støtter DirectX9b, og er derfor MEEEEGET skalerbar. Skal veldig lite til før grafikken ser enda, enda bedre ut. Blizzard har også annonsert at de skal legge til masse pixel shader effekter, nye animasjoner, fikse opp i mange karakter modeller FØR release.

 

Har du tatt et nærme blikk på en Murlock i WoW? Da ser du hvor bra grafikken er.

 

Tahiro.. HOLD KJEFT før du ANER hva du snakker om ok? Å slenge ut masse dritt når du har tatt en liten kikk på en BETA, sier alt om deg som observatør/person.

 

COMBAT SYSTEM:

 

"Combat systemet" er veldig bra gjennomført.

 

STÅ I RO?? Hva i svarte snakker du om?

 

Som rougue må du "stunne" fienden og komme deg bak for å gjøre en "backstab".

 

Som warrior har du MANGE forskjellige angrepsmønster, som bruker noe som kalles RAGE, warriorens MANA om du vil. Mange angrep (som ser utrolig kule ut) krever at du må være på en viss avstand fra fienden for å utføre.

 

Som mage, må du velge hvilke spells du skal kaste i forskjellige situasjoner. Du har FROST, FIRE, ARCANE. I tillegg har du mange taktiske spells, som blink (teleporterer deg 20 yards frem), Ice Cage (fanger fienden i et isbur i 2-3 sekunder) And the list goes on..

 

STAKKARS Tahiro.. Combat systemet ble visst litt for avansert for han, så han sto bare i ro, (og daua selvfølgelig) og dermedmåtte komme her og slenge dritt for å føle seg bedre..

 

Nå gidder jeg ikke mer, jeg kunne slitt i filler alt det han sa.

 

Til slutt vil jeg bare si: WoW er den beste, mest stabile MMORPG'en jeg har prøvd noen gang, selv i BETA, og jeg har prøvd dem alle. Har en level 215 MP i AO og har spilt det i 4 år.

 

Snakes.

Endret av Balderac
Lenke til kommentar

Blizzard lager rollespill/strategi i fantasy klassen.. og jeg klarer ikke å se likheten på starcraft og warcraft, er 2 forskjellige tids klasser.. Eneste blizzard har hentet fra diablo til warcraft er heroene som jeg syns er bedre enn uten..

 

Thairo tror ikke du har så mye peiling, les om spillet før du setter et sånn standpunkt.

Lenke til kommentar
Grafikk ser stygt ut

 

Gameplay er enda verre. Du står bokstavelig talt helt i ro og smasher fienden din til døde i tegneserie splash effekter.

 

Dette er dog vanlig i MMORPG idag men City of Heroes satt en helt ny standard i MMORPG sjangeren. Ja det har sine mangler men combat motoren er helt sinnsykt bra. Det viser folk hvordan ting MÅ være. Når dere har levla opp en char i WoW står dere igjen med PvP og storylinen. Når combat motoren er elendig så har dere ingenting å gjøre dere går lei.

 

Blizzard har hatt suksess med Starcraft,Diablo og Warcraft men vil dere ikke si de spillene er litt VEL like ? Litt annerledes enn mmorpg gitt og de har ikke imponert meg hittil. Musikken er dødsbra men resten blir altfor likt SWG ,EQ2 og resten av klonene.

 

City of Heroes er meget bra så langt og blir fullstendig når PvP kommer.

Matrix Online blir gullegget though. The MMORPG to end all MMORPG :D

 

Fleste vil spille WoW for de vil bli en Warlock , en Elf eller hva det måtte være. Du vil leve deg inn i de rollene. Det gjør du ikke i dagens MMORPG utenom CoH og MxO . Combaten er helt monotont og kjedelig.

Å hold kjeft... Jeg har kun lest om det og sett screenshots og selv jeg vet hvor på viddene du er. Personlig så spiller jeg lineage2 og har gjort det siden mai som forøvrig er veldig kult med pvp men altfor hardcore(Jeg er en lvl 45 mage nå(top lvl er 75 akkurat nå) og jeg bruker ca. 14 timer per level, en jeg kjenner er lvl60 og brukte over 1 uke fra 59-60) for meg akkurat nå. Så jeg venter på WoW og kommer til å spille på pvp serveren dems.

Endret av Ikon
Lenke til kommentar

Ikke hør på Tahire, tror han har hatt problemer med blizzard før og lar det gå ut over WOW.. Det virker slik ihvertfall..

 

Det er ikke grafikken som teller all verden, gameplayet er genialt, ingen MMORPGS som har bedre til dags dato.. Og hvis du mener COH er bedre, er du for ung til å skjønne at det er bortkastet tid..

 

Det ENESTE man gjør i COH er å ta et mission og slå ned skurkene, ingen tradeskills, ingen forskjellige missions, ingen våpen (nesten).

 

Spilte nettop litt EQ2, og grafikken var "grei" nok, ikke så bra som jeg hadde venta meg - fordi spillet krever så enormt mye at du må rett og slett skru ned på grafikken til High performance istedet for High quality.

I world of warcraft har du riktignok ikke super grafikk, men en god warcraft/tegneserie følelse med gode farger og GLATT gameplay. Da tenker ikke på Ping men FPS

Lenke til kommentar
Fleste vil spille WoW for de vil bli en Warlock , en Elf eller hva det måtte være. Du vil leve deg inn i de rollene. Det gjør du ikke i dagens MMORPG utenom CoH og MxO . Combaten er helt monotont og kjedelig.

Greit å ha personlige meninger, men dette er bare bullshit.

Hvordan vet du hva folk vil spille??

Grafikken I spillet er litt spesiell, men jeg synes de har truffet blink med den. Perfekt for å skape rett atmosfære til Azeroth. Hadde de prøvd noe mer realistisk så kunne det fort ha blitt for dumt. Bare se på EQ2, det har ganske god grafikk, men helheten ser helt idiotisk ut, plastic fantastic modeller, SINNSYKT lag med over 5 characters på skjermen osv.

 

Nei, WoW er vel foreløpig det beste MMORPG som er planlagt\under utvikling\utgitt på markedet pr. dags dato. :)

 

 

btw: hvordan synes dere denne grafikken kan se ille ut?

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Enig med mange her!

 

Grafikken i WoW er ikke mye mer realistisk enn i warcraft spillene.

Men det er fortsatt den mest behagelige grafikken jeg har sett.

Den bevarer stemningen fra de forrige warcraft spillene, og fargene er veldig behagelig å se på.

 

Grafikken er rett å slett kunst!

 

gå inn på www.blizzard.com/wow

 

Der har det kommet en "pakke" med alle filmene i.

Last ned denne og se!

Der ser man at grafikken både er bra og utrolig stemningsfull!

 

Jeg kommer garantert til å spille dette spillet, og det burde alle andre MMORPG/Warcraft fans!

Man er jo inne i warcraft verdenen!

Lenke til kommentar

Har dere hørt at WoW slippes 3 måneder senere i Norge enn I USA? Og ENDA VERRE... Europeiske spillere blir TVUNGET til å spille på Europeiske servere. Dette er TØV fra ende til annen. Blizzard lager en fantastisk MMORPG, og så graver de sin egen grav på denne måten.

 

En MMORPG er tradisjonelt et flerkulturelt samfunn, der spillere fra alle verdensdelere spiller sammen, danner guilds osv.

 

Tenk på guilds som har eksistert i mange, mange år og har operert i mange forskjellige MMOPRGS, der alle kjenner hverandre godt, uavhengig av nasjonalitet. PLUTSELIG er de nødt til å stykke opp guilden.. Europeiske spiller må forlate en guild de har vært medlem av i mange, mange år. De får rett og slett ikke LOV til å spille sammen med gamle guild venner lengre. Mange kommer til å boikotte hele spillet.

 

I tillegg blir jeg nødt til å spille på en Europeisk server, som hovedsakelig består av Franskmenn, som snakker like bra Engelsk som 3-åringer. Tyskere er litt bedre på Engelsk, men ikke mye bedre. De som ikke har skrevet mye med Franskmenn i MMORPGS, skjønner kanskje ikke hvor frustrerende dette er.

 

Blizzard skylder hovedsakelig på SPRÅK. De vil ha servere der support personell snakker språket til de som er der. Herregud.. INGEN av support personellet vil selvfølgelig kunne Norsk. De vil kunne Fransk, og Tysk.. Jeg er like langt. Jeg snakker og skriver så og si perfekt Engelsk, og de aller, aller fleste Svenske, Norske, Danske, Islandske og Finske personer snakker og skriver veldig bra Engelsk.

 

Dette er en graverende sak, som undergraver Internetts Internasjonalitet og Funksjonalitet. Dette er en sak jeg håper GAMER.NO kunne skrevet en sak om, og kanskje kjørt en poll, samt prøvd å få en uttalelese fra Blizzard om dette.

 

*SUKK* Blizzard graver sin egen grav, med åpne øyne....

 

Hilsen en som spyr hver gang en WEB-Side tvinger meg til å trykke på "Europe" for å åpne den. Internett er INTERnasjonalt, og det bør det forbli ! Selv i MMORPGS.

Lenke til kommentar

Jeg er med i et guild med mange amerikanske spillere, og vi planlegger å spille på amerikanske servere. Dette med at Blizzard tvinger oss til å spille på lokale servere er bare midlertidig, det er offisielt at de jobber med en løsning for at europeiske spillere skal få spille på amerikanske servere. Men jeg er forsåvidt enig, at det i hele tatt skal være noen begrensninger er helt på vidda, og jeg er en av mange som ville ha boikottet dette spillet om jeg måtte ha spilt sammen med bare tyskere og franskmenn (les europeiske servere)

 

At de utsetter det i 3 måneder i europa er jo typisk blizzard og deres pro-amerikanske agenda. Husk at vi har blitt lovet europeisk beta LENGE nå, og endelig kommer den, i begynnelsen av oktober.. TAKK, USA har hatt beta siden 18. mars, altså 6 måneder. idiotisk spør du meg.

 

Jeg skal iallefall paypal'e noen $ til en eller annen amerikaner eller kanadier i guildet mitt, å få de til å sende WoW som en "gift" til meg :D

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...