Gå til innhold

Enda ikke fått klart svar om varme hardisker


chokke

Anbefalte innlegg

vel. Jeg bruker 2.80x80 og 1.120x120 til å kjøle ned diskene mine.

Desse går på full guff hele tiden, og jeg kunne godt tenkt meg flere.

 

Så uansett hva pappaen din sier, så mener jeg at god kjøling er viktig.

 

Spør han hva som skjer når du koker vann.. Eller burde kanskje panna være utstyrt med en sak som gjorde at vannet ikke fordampet? Noe som kjølte det ned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hils pappan din og si at Fujitsu sikkert fokuserer mer på at kunder ikke skal klage over viftestøy fremfor at noen komponenter er i grenseland hva temperaturer angår. kan godt hende diskene dine tåler temperaturen, men disker som holdes varmer over lengre tid har vel noe større sjanse for å ryke enn disker som kjøles med 1-5 vifter.

 

jeg vil nok tro en vifte foran og en bak vil gjøre underverker. Min Raptor var dritvarm før, godt over 40, som jeg syns er varmt. Så satte jeg en vifte@5volt i siden av kabinettet som blåser over mine to disker. Nå er de ikke en gang lunkne.

 

En vifte nede foran som blåser INN i kabinettet, og en vifte bak oppe som blåser UT av kabinettet.

 

 

Edit: Og det 9800pro-problemet ditt og at maskinen sliter: Legg in Windows på nytt og formater! Legg inn alle nyeste drivere på nytt, hvis du ikke har prøvd dette.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Vel. Jeg ser mitt snitt til å være uenig med deg. Min WD s-ata 200 GB disk har så definitivt fått installert S.M.A.R.T, det vet jeg for jeg kan lese av temperaturen via hdd-health-

 

OG denne kjøpte jeg i midten av juli.

Min WD som er cirka et halvt år gammel kan man også måle tempeaturen på.

 

Jeg som trodde Simen1 aldri tok feil :p

Lenke til kommentar
Jeg som trodde Simen1 aldri tok feil :p

Haha :!: Takk for tillitten i hvertfall.

 

Må bare få si at ingen er perfekt og jeg tar feil i blandt her på forumet også. Opptil flere ganger om dagen. Jeg bruker som regel å unskylde meg om det skjer, men hvis jeg mener det er en bagatell så hender det jeg bare surfer videre som om ingenting hadde skjedd. ;)

Lenke til kommentar

siden det ble litt kluss før så kan jeg repetere hva siemens har sagt

Vi venter fortsatt på dokumenter som viser verdier i standarden produktet er bygd etter. Vi har imidelrtid mottatt følgende foreløpige utsnitt. Forbehold om feil i forhold til standard tas derfor.

 

 

 

Fra produktoperasjon er følgende uttalelse mottatt:

 

For example a temperature of the CPU of 70°C is o.k. The temperatute of the voltage reulators could be 90°C, grafic chip could be more than 60°C, SATA HDD 55°C till 60°C etc.

 

Vil tippe at dette er rundt smertegrenser og at de ikke skal ligge stabile der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...