Gå til innhold

CRT skjerm som takler 1600x1200 @ 85Hz eller bedre


Atpn

Anbefalte innlegg

Altså, jeg driver og setter sammen gammel hardware og tenkte jeg i sammen slenge skulle oppgradere "hovedmaskinen". Vel, jeg er kommet til skjerm, og jeg tenkte jeg skulle skifte den ut. Enkelt tenkte jeg, men det er det tydligvis ikke... Trenger en CRT skjerm, helst 19 tommer, som takler 1600x1200 @ 85Hz eller høyere. I tillegg skader det ikke med god fargegjengivelse og fargespekter. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp en brukt 21" proffskjerm. Hvis du leter litt kan du få skjermer som har kostet 10-12000 for rett rundt tusenlappen.

Problemet er vel at skjermene blir slitt vel? Altså at fargevisningen blir feil i forhold til slik det var når den var ny, men de holder seg lev kanskje bedre? Uannsett, det er jo verdt å vurdere.

Lenke til kommentar

Kjøp deg en sony multiscan G420. Har denne skjermen, og ingen ting slår den. Takler 1280x1024@100Hz og 1600x1200@100(85?)Hz. Den desidert beste 19" på markedet. Kjøpte min skjerm for Ett og et halvt år siden, og fortsatt så er det ingen ting på markedet som overgår denne, trinitorn teknologi og innvedig ramme av stål gjør også at fargegjengivelsen er av ypperste kvalitet.

Lenke til kommentar
Kjøp LaCie electron IV 19"

Støtter 1600x1200, 85 Hz. Ekstremt bra fargegjengivelse.

Veil.pris er på rundt 4000,-

Hiver meg på her! Bedre 19" CRT finner du neppe (uten å måtte gå opp noen prisklasser)

 

Sitter selv på LaCie electron22blueIV, denne kjører 1600x1200 i 100 Hz,

fantastisk god skjerm.!.

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Jeg har en Nokia 445 Pro 19" et eller annet som jeg har kjørt i 1600x1200@100hz, har nå gått over til 20" IIYana og er såre fornøyd med den, så nå skal jeg kvitte meg med min brukte gamle traver!

 

Den er jo over 4 år, så jeg regner ikke å få meg så mange kronene. Hadde du bodd i Stavanger, kunne du fått den for en billig penge.

 

(Edit: Kom plutselig på at jeg hadde en 445 eller var det 446 Pro som jeg kjørte i hakka møkk)

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...