Gå til innhold

Kritikk av side


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk litt inspirasjon av en tut jeg fant og bestemte meg for å begynne på en personlig hjemmeside. Jeg vil gjerne ha tips om hvordan jeg kan forbedre den...

Hva er bra?Hva er dårlig?

Ikke for å være slem, men:

 

http://www.nk-graphix.com/tutorials/adobe/...ingasite/16.jpg

 

Det er vel ikke inspirasjon.

Men, men. Greit nok å lære av tutorials, men det er nok et par hundre andre som har det samme designet :no:

 

Ta gjerne inspirasjon, men finn på noe som er DITT!

Som ingen andre har og du kan være stolt av! ;)

Lenke til kommentar

Ikke bruk tutorial og spør om kritikk, ta for deg et heelt blank ark/fil i photoshop, og mekke ditt eget design. Om du da får bra kritikk føles det mye bedre. :thumbup:

 

lokaltog slår til igjen med sin krasse og lite konstruktive kritikk, prøv å kom med tips til forbedringer istedet for å bare si æsj, nei det og det og det og det og det funker bare ikke. :nei:

Lenke til kommentar

Likte den veldig godt, men hadde noen forslag da :)

 

* en annen bakgrunn enn hvit? men tror ikke den bør være alt for mørk.

 

* enden på menyen ser litt rar ut, der du har bua, prøvd med bare rett kant? kanskje bue de motsatt og inn i border'n ?

 

* mouseover?

 

* du har jo på en måte en footer, men noen planer for hva du skal i bunnen eller skal det ikke være noe tradisjonel copyright bunn?

 

* også vil jeg se med lipsum og litt oppsett :)

 

Stå på :)

Lenke til kommentar

1. Skal ha en annen bakgrunn en hvit ja...tenkte en veldig lys grå farge

 

2. Har prøvd firkantet meny (og diverse andre ting), men det passet liksom ikke inn med det andre..

 

3 og 5. Kommer med en liten test av siden snart med mouseover og litt lorem ipsum

 

4. Tenkte ikke å ha noe spesielt i bunnen. Copyright er oppbrukt..

Endret av Tha_Zaynt
Lenke til kommentar

Har litt problemer med å kode fisken min...hvis noen kunne hjulpet meg med å få rollover til å fungere samt å få bildene plassert riktig i forhold til hverandre hadde det vært flott. Det går forsåvidt bra med tabeller, men er helt ny på div + css. Typografien osv. kan jeg ta meg av selv, det er bare rollover'ne og å få plassert bildene korrekt i forhold til hverandre som er problemet. Har slicet opp bildene sånn som de skal være og zippa dem. De ligger som vedlegg nedenfor hvis det er noen som ha lyst til å prøve seg;)

images.zip

Endret av Tha_Zaynt
Lenke til kommentar

tror det er like greit om du bare legger ut en gif eller psd. Er ikke sikkert den som gjør det ville slica det på samme måte for å få best mulig resultat :)

 

Sier ikke at du er dust på slicing, men om du har lite erfaring med div (er ikke konge selv) så veit jeg av erfaring at det er noe forskjell fra tables og div. Det merka i hvertfall jeg :)

Lenke til kommentar

Er det absentVOID som får gjennomgå denne gangen?

Minner littegrann. Jeg anklager ikke rip, men jeg fikk assosiasjoner ...

 

- kanskje en mer spennende font i header?

- mer gjennomgående stil? behold de kulene, og bygg videre ut ifra dem

- hvorfor avrunda menyboks? prøvd to paralelle linjer som rammer den inn?

- innhold, innhold, innhold! lorem ipsum er din venn

 

Du må ha en imponerede typografi, eller et snygt layout for innholdet

for at der skal skille seg noe spess ut. Ser virkelig fram til at du klarer det! ;)

 

Som nevnt øverst får - ihvertfall jeg - assosiasjoner til absentVOID.

Prøv noe som virkelig skiller seg ut, heller. Å leke seg med design på nett

er ikke ulovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...