Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får du Router/switch med på kjøp av Telenor ADSL ?


Anbefalte innlegg

heisann !

 

har nå bestilt ny linje fra telenor siden det ikke er store utvalget !

jeg har 3 PC'er som skal ha internett, og trådløst er ikke en mulighet !

derfor lurer jeg på om du får en router med hvis du skal dele linjen på flere maskiner eller om du evt. må kjøpe en switch selv ?

 

er litt redd for dette med å åpne porter på routere, har ikke mye peil på det !

 

og evt. hvis jeg skulle bruke switch ! er det da noen spesielle switcher du må bruke ? eller kan du bare bruke hvilken som helst ?

 

Takk for alle svar

 

og edit**

 

hvor lang tid etter at du har bestilt ca. får du selve ADSL ! (modem og koblet opp og brukt det?)

Endret av Lucas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

 

Det du kan siden telenor ikke leverer router er enten å kjøpe en router eller så kan du ta en gammel 486 med to nettverkskort å lage en router med f.eks coyote linux det er en linux distro som bare bruker en diskett. Den støtter alle funksjonene som en ferdigkjøpt router samt mange fler...

 

Du må allikevel kjøpe deg en svitsj så du sparer ikke mange kronene pga routere er ikke så mye dyrere en en svitsj men du får et mye mer konfigurerbart nett...

 

Du kan f.eks sette opp QOS (Quality Of Service(bånd bredde administrajson)) på den...

trafikk overvåkning og mere

 

 

 

 

http://www.coyotelinux.com/

Lenke til kommentar
hei

 

Det du kan siden telenor ikke leverer router er enten å kjøpe en router eller så kan du ta en gammel 486 med to nettverkskort å lage en router med f.eks coyote linux det er en linux distro som bare bruker en diskett. Den støtter alle funksjonene som en ferdigkjøpt router samt mange fler...

 

Du må allikevel kjøpe deg en svitsj så du sparer ikke mange kronene pga routere er ikke så mye dyrere en en svitsj men du får et mye mer konfigurerbart nett...

 

Du kan f.eks sette opp QOS (Quality Of Service(bånd bredde administrajson)) på den...

trafikk overvåkning og mere

 

 

 

 

http://www.coyotelinux.com/

så det beste valget er en router ? jeg bruker en router nå som jeg fikk hos ISP (BKK bredbånd) og den støtter 1 trådløs bruker som også er aktiv, men når jeg f.eks. skal spille, så blir jeg så irritert...Connection problems i hytt og pine og uten router med når jeg bruker selve Hovedkabelen i maskinen er laveste ping 150 !

 

derfor ADSL, men jeg vil ikke ha samme marrerittet som jeg har nå !

 

trenger ikke å konfriguere nettet så mye, er egentlig ikke noe jeg kan tenke på, men har heller ikke så mye peil på det området !

 

men hvis det blir en switch, blir jeg da nødt til å holde på å styre med å åpne porter ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...