Jump to content
Sign in to follow this  
TrondH

Får ikke frem bildene på minnekort.

Recommended Posts

Har nettopp vært å tatt endel bilder med mitt Ixus kamera, men når jeg kommer hjem og stapper minnekortet mitt i leseren, er katalogen blank!!! Jeg ser på egenskapene at det er brukt 60MB av minnet, men jeg finner fremdeles ingen bilder.

Minnekortet er av typen SanDisk 128MB

Noen som har hatt samme problemet og vet hvordan jeg kan hente bildene frem igjen?

Får du frem bildene på kameraet, eller er de forsvunnet der også?

Det fines et program som kan gjenopprette manglende bilder på minnekort, men jeg husker ikke hva det heter. Skal lete litt.

Ikke formater kortet !!!!

Edit: Skriveleifer !

Edited by tulling03

Prøvde for moro å slette bildene på et minne kort i kameraet. Satte kortet i leseren, og brukte programmet "GetDataBack for FAT" for å hente de fram igjen. Sikkert ikke det beste programmet, men det fungerte fint.

Men noe annet må jo være galt dersom du ikke har slettet bildene selv...

Mulig kameraet lagrer det på en sær måte. Kanskje i en skjult katalog eller i en eller annen underkatalog. Det er nemlig en god del kameraer som ikke bruker minnekortet som "removeble mass storage device".

Løsningen er enten:

* Å innstallere programvare fra kameraprodusenten som gjør bildene tilgjengelige eller

* Å bruke kameraet som "kortleser" og hente bildene via kabel rett fra kameraet.

Bildene finnes ikke når jeg har minnebrikken i kamera heller. Dette har skjedd en gang før med ett annet digital-kamera, men da var jeg såpass lur å formaterte hele greia. Har funnet noen av bildene nå ved å bruke dette dos-baserte programmet, men mangler fremdeles ca 20 bilder.

Hvorfor driver dere å tar minnekortet ut og inn av kameraet?

Lager sikkert dårlig kontakt på sikt?

Jeg stapper bare USB kabelen i kameraet (Olympus C-350Z) og overfører bildene på et øyeblikk.

*bump*

Nå har det skjedd igjen.. Denne gangen med ett annet kamera og Memory Stick minnekort.. Utrolig kjipt!!!!

Noen må jo ha hatt samme problemet en gang?