Gå til innhold

Powercolor Radeon 9800 Pro Grafikk *EDIT* fixet!


Darani

Anbefalte innlegg

Jeg er nybegynner på på forumet og på modifisering, og har et spørsmål dere gjerne kan hjelpe meg med.

 

Jeg har kjøpt et Powercolor Radeon 9800 Pro som jeg tenkte å leke meg med. Jeg har installert en luftkjøler fra artic power som er satt på i henhold til instruksjoner.

 

Når jeg nå tester ut kortet får jeg enormt med grafikkfeil for eksempel i 3dmark og Quake 3. Blinkende trekanter både her og der, alltid på de samme stedene. Jeg har prøvd kortet både med atis nyeste drivere og omegadrivere, reinstallert/oppdatert directX uten at der blir noen forskjell.

 

Er det noen som har opplevd noe lignende? Ligger feilen i hardware eller i software? Jeg klarer ikke å finne noe sted som kan ha hjelp om dette.

 

Grafikkforstyrrelsen er blinkende trekanter enten i omgivelser eller bevegende objekter. Alltid på samme sted, kan se ut som om polygoner har fått punkter på helt gale steder.

 

Dr

Endret av Darani
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, problemet borte!

 

Jeg tenkte at nå hadde jeg ødelagt kortet, kunne like gjerne leke mer med det. Grafikken var like buggy på høye og lave klokkefrekvenser, og jeg skal ha god kjøling med vga-cooleren. Flashet bios til XT.

 

Nå funker grafikken helt greit i alle spill, ikke en blinkende trekant å se.

 

Dar

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...