Gå til innhold

Epox 8KDA Feilmeldinger *reserved*


Fr3drik

Anbefalte innlegg

Har et Epox 8KDA Series (amd 64) hovedkort, kjøpt det nytt med ny cpu ram og skjermkort. Satte inn alt, koblet opp fyrer opp maskinen og får en konstant pipelyd og et nummer på POST-error scree'n, nummeret er 25. Slo opp i maniualen der står det 25-Reserved ... Noen som kan hjelpe?

Endret av Fr3drik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fixa litt nå, fått noen feilmeld underveis, ALLE viser til "reserved" 25, 53, 54, 26 osv, alle viser til "Reserved"

 

Har misstanke med noe om rammen.

Starter opp nå, får bios pip'et som tyder på alt godt(?) men henger seg rett etter eller rett før den får tellt opp rammen. Står stille og jeg kan ikke komme inn i BIOS. Trykker på "Del" (som er riktig knapp) og får et lite velkjent "pipp" som indikerer at tastetrykket er registrert men ikke tatt til betraktning.

 

Hvis noen vet, hjelp er veldig veldig velkomment

Lenke til kommentar
tror ikke du skjønner, hvordan kan jeg boote fra CD når jeg ikke engang kan komme inn i bios?

 

 

:(

 

 

noen specs:

 

HK = 8KDA Epox til amd64

CPU = Amd64 1,8 GHz

RAM = TwinMos cl2.5 512 mb 400mhz

Kan tyde på at det ikke er ordentlig kontakt mellom CPU og kjøler . Prøv og remonter kjøler . :hmm:

Lenke til kommentar

Det virker som en mer alvorlig feil. Kanskje hovedkortet/bios eller CPU'en er gåen. Tror jeg ville tatt ut CPU'en og satt den inn på nytt for å være sikker på at den har god kontakt. (Har løst problemer før på den måten).

 

Hvis du ikke får det til, så bør du sende det tilbake til butikken snarest mulig. Forklar at alt er dødt ved ankomst (DOA) og få de til å teste om det er CPU, hovedkort eller andre ting som er skyld i problemet. Så bytter de ut den deffekte delen og gir deg et fungerende system tilbake.

Lenke til kommentar

men hvorfor stusser ingen over at ALLE feilmeldingene jeg får henviser til "reserved" og hva betyr dette?

 

Den teller pogså opp mange feilmeldiger ganskje kjappt før den ender opp til en feilmeld.

 

 

***sorry for skriveleifer men tastaturet er et helvette å skrive på

 

takker for all hjelp

Lenke til kommentar

Godt å høre at du fikk det til :thumbup:

 

Det er egentlig overraskende hvor ofte dette problemet oppstår. Jeg har hjulpet minst 3-4 stykker med samme problemet.

 

40°C ved oppstart er ok. Men jeg ville sjekket tempen etter en times idle/lett jobbing. Enten i et program eller ved en omstart og lese av i bios. Hvis det ser forsvarlig ut da (50-55°C) så ville jeg sjekket tempen under load med et program. F.eks med Prime95/SuperPi i noen minutter. Hvis den er ikke er mye over 60°C ville jeg sagt meg fornøyd.

 

*reserved* betyt forresten bare at det ikke finnes noen forståelig lesbar feilmelding koblet til feilmeldingen som biosen får. Altså en slags ikke-registrert feilmelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...