Gå til innhold

AMD64 og Socket 939 oppgradering til 3000-4000,-


Windoge

Anbefalte innlegg

Tiden er inne til oppgradering fra Socket 478 til 939 AMD 64 system. Har holdt meg ganske lite oppdatert når det kommer til dette nye systemet, særlig når det gjelder hovedkort.

 

Det jeg spør om er tips til oppgradering mellom 3000-4000,-.

 

Mindre bruksområder er for det meste hovedkort og støy. Noen andre bruksområder og funksjoner på et hovedkort er jeg rett og slett ikke så avhengig av.

 

Takker på forhånd for alle tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billigste 939 cpu'n er 3500+ til ca. 3000kr. Hovedkort er det litt mer å velge i, men i min mening er det klokeste kjøpet nforce3, og da er det ikke så mange kort å velge mellom lenger. Er vel omtrent bare MSI og Gigabyte kort som selges i Norge, og siden prisforskjellen på de to er ca. 700kr ville jeg vel gått for MSI. Sikkert noen andre som har litt mer peil på s939 hk enn meg, har ikke lest så mye på de i det siste, og som kan opplyse deg litt bedre om akkurat det. Mulig at K8T800 er brukendes det også, det er i alle fall billigere.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke 754 socet , billigere og like bra .

Vet at noen sier ,ja men den går jo ut snart .

Men det gjør vel 939 også i sin nåværende form , da pci er i annmarsj :hmm:

joda, men man skal vel kunne kjøre dual-core på nåværende s939 HK, i allfall hvis produsentene er snille og gir ut bios update. Da er det plutselig veldig lett å oppgradere hvis man har s939. Trenger ikke nytt HK.

Lenke til kommentar
3000 kan du jo bare glemme da den billigste cpu'en koster 3026,- i følge prisguiden som er en 3500+

 

og hovedkort MSI K8N NEO2 Platinum 1149,-

 

da er man oppe i 4175,- i hvertfall

Vil helst ikke ta et hovedkort bare fordi det er billig. Gå heller etter hva det skal brukes til som jeg nevnte.

Hvorfor skal du oppgradere?? Du har jo en 2.8GHz [email protected]. Det vil jo bli en oppgradering som ikke er merkbar i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
3000 kan du jo bare glemme da den billigste cpu'en koster 3026,- i følge prisguiden som er en 3500+

 

og hovedkort MSI K8N NEO2 Platinum 1149,-

 

da er man oppe i 4175,- i hvertfall

Vil helst ikke ta et hovedkort bare fordi det er billig. Gå heller etter hva det skal brukes til som jeg nevnte.

er faktiskt den dyreste utgaven av MSI K8N NEO2 serien da ;) og jeg har høt mye veldig mye bra om dette kortet eller så er det vel det gigabyte hovedkortet Øyvind brukte til sin super pc som er et alternativ

 

hvis jeg ikke husker feil så var det enten MSI K8N NEO2 PLATINUM eller det gigabyte kortet han sto i mellom, og valgte gigabyte da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...