Gå til innhold

Ny billig laptop, hva skal jeg velge?


Sevenord

Anbefalte innlegg

Jeg har noen kriterier:

 

-Må ha skjermkort som har eget minne

-Helst ikke celeron

-Helst under 10000kr

 

ER dette mulig?

 

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...tall=21.09.2004

 

Det er den ene jeg har funnet, men den har celeron. Hvor stor blir handicapet med en slik cpu? Hva tror dere scoren i 3dmark01 vil bli? (Ikke at jeg er en benchmark kiddie, men bare for å gi et vist bilde)

 

Nå har jeg en Duron1300, gf4400 og 512 ram. Vil den overnevnte lappen ble mye svakere i spill?

---

 

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...relagerantall=2

 

ER denne laptopen bedre? Den har ikke celeron, men et noe svakere skjermkort (?)..

 

Jeg er så i tvil at jeg tror jeg bare dropper hele prosjektet :/

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Fujitsu Siemnesen var ikke så dårlig..

 

Men hva med denne:

 

-ECS Barbone G551

-1,6 GHz M Prosessor 1 Mb cache Centrino Technology

-512 mb DDR RAM

-Trådløst nettverkskort

-40GB 5400rpm harddisk

 

Pris: 10 385 inkludert moms.. ca. 10 500 med frakt hos www.it24.no

 

Men om jeg må tørre å spørre.. hva skal du bruke pcn til? Viss du skal ha den til mye spilling osv, så ville jeg heller satset på en G556E eller en 1557 fra Thundra, Aopen eller Netshop.. Da må du ut med 2000kr mer for å få en super pc.

 

Eksempel:

 

ECS 556E Barebone (ATI9700-128mb) 15"/CDRW+DVD

60 GB harddisk fra Hitachi (5400rpm)

1,6 GHz Pentium M prosessor 2 mb cache Centrino Technology

Wireless card

512mb DDR RAM

12 518,- (it24)

 

Ukens tilbud fra PSDATA er ikke verst heller: www.psdata.no

 

Eller denne.

 

 

Denne Fujitsu Siemensen virker også bra..

 

Men hadde jg vært deg ville jeg lagt til ett par tusenlapper viss du har tenkt å ha pcn i ett par år.

Lenke til kommentar

Takk for noen gode tips Tored :=)

 

 

Jeg har tenkt til å bruke den hovedsaklig til musikk, film og surfing. Men, jeg ønsker også å ha mulighet til å spille på den... :ermm:

 

Jeg har egentlig et budsjett på 10k, så jeg ønsker ikke gå over det. Jeg er klar over at for 12-13k så får jeg en pc med 9700 skjermkort, men en plass må jeg liksom sette en grense... I utgangspkt hadde jeg satt en grense på 8k, men jeg fant ut at for 10k så får jeg en pc med radeon 9000, noe som vil være myyyye bedre en en laptop med noe integrert graphic shit...

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=13564831#qer

 

Den fant jeg på qxl, er den noe tess? Hvor langt kan jeg strekke meg i pris? ER den allerede overpriset i forhold til den nye som er nevnt i en tidligere post?

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar

Skal du kjøpe Elitegroup ECS ville jeg helt klart kjøpt hos multicom.no

 

Elitegroup er offisielt representert i Norge ved MultiCom Norge AS. Den testede maskinen er ikke utlånt av oss. Vi videreselger heller ikke Elitegroup maskiner til det firmaet som har lånt ut denne maskinen til test.

 

Følgelig kan ikke Elitegroup eller deres autoriserte forhandlernettverk gå god for kvaliteten på sammensetningen av den utlånte maskinen. Forhold som f.eks. feil BIOS versjon i forhold til prosessor vil helt klart trekke ned et førsteinntrykk og sannsynligvis lett farge en hel test. Slike feil beklager både vi og Elitegroup at skjer under deres merkenavn. Det foreligger klare rutiner for at slike feil ikke skal være mulig ved leveranser i det autoriserte forhandlernettverket.

Innlegg #2702161

Lenke til kommentar
Skal du kjøpe Elitegroup ECS ville jeg helt klart kjøpt hos multicom.no

 

Elitegroup er offisielt representert i Norge ved MultiCom Norge AS. Den testede maskinen er ikke utlånt av oss. Vi videreselger heller ikke Elitegroup maskiner til det firmaet som har lånt ut denne maskinen til test.

 

Følgelig kan ikke Elitegroup eller deres autoriserte forhandlernettverk gå god for kvaliteten på sammensetningen av den utlånte maskinen. Forhold som f.eks. feil BIOS versjon i forhold til prosessor vil helt klart trekke ned et førsteinntrykk og sannsynligvis lett farge en hel test. Slike feil beklager både vi og Elitegroup at skjer under deres merkenavn. Det foreligger klare rutiner for at slike feil ikke skal være mulig ved leveranser i det autoriserte forhandlernettverket.

Innlegg #2702161

jepps, helt klart :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...