Gå til innhold

PC nektet å slå seg av


Anbefalte innlegg

Når jeg velger shut down på min nye PC, så henger den seg etter "windows is shutting down". Jeg har reinstallert flere ganger, samme problem. Virker som om det er noe hardware/software som ikke er kompitabelt. Support sa at de også hadde hatt samme problem på noen maskiner, men at en oppdatering av skjermdriver, samt å kjøre windows update, som regel løste problemet. Men ikke mitt.

 

Hovedkortet er FIC k8-800T

 

Noen gode råd?

Endret av skjesp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å legg inn hovedkort driverene. Hovedkortet ditt bruker et VIA Chipset, let opp VIA Hyperion Drivers..

Takk for hjelp, men gidder du å legge en link til den rette driveren, finner så mye rart og blir usikker.

 

Edit: Har hentet denne http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2 Jeg har bare prøvd den øverste chipset or platfor driver.

 

Den slår seg fremdeles ikke av. Nå er gode råd dyre, for nå begynner jeg å bli noe lei. Nå har jeg installert forskjellige versjoner av windows flere ganger. Installert SP2. Ingenting hjelper. Må være noe hardware?

Endret av skjesp
Lenke til kommentar
Prøv å legg inn hovedkort driverene. Hovedkortet ditt bruker et VIA Chipset, let opp VIA Hyperion Drivers..

Takk for hjelp, men gidder du å legge en link til den rette driveren, finner så mye rart og blir usikker.

 

Edit: Har hentet denne http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2 Jeg har bare prøvd den øverste chipset or platfor driver.

 

Den slår seg fremdeles ikke av. Nå er gode råd dyre, for nå begynner jeg å bli noe lei. Nå har jeg installert forskjellige versjoner av windows flere ganger. Installert SP2. Ingenting hjelper. Må være noe hardware?

I device manager ser jeg at 1394 Net adapter har et problem, This device cannot start. Jeg finner heller ingen drivere til dette som fikser problemet. Kan dette ha noe med at maskinen ikke slår seg av?

 

Enheten som ikke fungerer heter VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller.

 

XP installerer ikke de driverne jeg har funnet, får bare beskjed om at den driveren jeg allerede har installert er best. Har prøvd å disable og uninstalle enheten uten hell.

 

 

Forslag til hjelp mottas med stor takk.

 

Espen

Lenke til kommentar

Jeg fant ingen løsning på problemet, og leverte derfor inn pc'en inn i dag. Var sikker på at det var et hardwareproblem. Noen timer senere ringer de meg og forteller at pc'en slår seg fint av den. Jeg spør om de kan foreta en clean install, noe de gjør, og pc'en slår seg av.

 

Når jeg feilsøkte hjemme, prøvde jeg forskjellige versjoner av windows, nye drivere til hovedkort og skjermkort, annet tastatur og mus - ingenting av dette forandret problemet. Det eneste jeg ikke prøvde var en annen skjerm. Har noen erfaring med at en skjerm kan få en pc til å ikke slå seg av? Hvor sannsynelig er det at det er skjermen som er problemet? Det er en LCD-skjerm av typen Liama Prolite E431S.

Endret av skjesp
Lenke til kommentar

Jeg har et logitech MX trådløst tastatur og mus, prøvde å installere ny driver. Prøvde også med et annet tastatur og mus. Jeg prøvde ikke å avinstallere driveren.

 

Det rareste med dette er at når jeg prøvde å slå av pc'en så slo den seg ikke av. Mens når support prøver, så virker den helt ok. Den eneste forskjellen er at han brukte annet tastatur/mus og skjerm.

Endret av skjesp
Lenke til kommentar

Saken har fått et nytt element. PC'en kom med to usb porter foran. I går fant jeg ut at den en av de er ødelagt, det går ikke å få pluggen inn. Dette prøvde jeg når maskinen var avslått. Idag prøvde med maskinen på, og i det øyeblikket pluggen kommer i kontakt med usb-porten, så slår maskinen seg nesten av, skjermen blir svart og jeg må restarte. Dette lukter hardware feil, en kortslutning. Det må være hovedkortet det er noe tull med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...