Gå til innhold

Butikker NEC 2080UX+


shybbe

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Merker at tiden begynner å bli moden for å avskaffe CRT'n og anskaffe LCD. Sikler litt på NEC 2080UX+. Har også litt sans for EIZO sin 20".

 

Meeeen... tinger er at jeg har ikke helt sans for å legge så mye penger i en skjerm uten at jeg selv har sett på den først.

 

Ergo.. noen som vet om noen butikker i OSLO som selger enten NEC 2080UX+ eller EIZO L885 ?

 

Skulle gjerne ha tittet og prøvd dem før jeg bestilte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nevner ikke hva skjermen skal brukes til.

 

Jeg anbefaler en 17" evt. dual 17" siden det da vil være velegnet til spill (en skjerm) og til grafisk arbeid ect. med en/to skjermer.

Et forslag kan være: Samsung SyncMaster 172X fra kr.4 244 med DVI

 

Hvis du også har tenkt å spille med denne skjermen vil jeg fraråde 19" siden de generelt er uegnet til spill grunnet ghosting!

 

En 20" er svært dyr, men en har da et stort arbeidsområde samlet på en skjerm og de er ofte i tillegg velegnet til spill.

 

Angående muligheten for å teste skjermer kan jeg ikke svare deg på, men det er selvsagt en fordel å gjøre det. Les tester og bruker-erfaringer så er du i det minste godt i gang. :)

 

Edit: Hvis du skal spille på den må du for all del ikke kjøpe en med en responstid over 16ms!

Endret av guezz
Lenke til kommentar

La meg bekymre meg om bruksområder.. :p

Og la oss si det slikt... 17" er uaktuelt. Har man først brukt store skjermer blir det å gå ned til mindre som å kappe av seg foten. Noe man rett og slett ikke gjør.

 

Alt jeg lurer på er om det er noen vanlige butikker som fører disse skjermene, slik at jeg kan få tittet litt på den selv før jeg kjøper.

 

Har selvsagt lest det som man kan komme over av tester, men stoler ikke blindt på tester ( ikke vondt ment ;) ). Skal man legge så mye penger i en skjerm, hjelper det å kunne beskue herligheten i eget åsyn før man tar den endelige avgjørelsen.

Endret av shybbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...