Gå til innhold

Utestengt fra senteret


Anbefalte innlegg

Går på Bjerke VGS på VK2. I storefri er det vanlig å dra til linderud-senteret for å kjøpe litt mat, dette er snakk om rundt 200-300 elver som drar samtidig.

 

I går stod det en vakt ved inngangen, og sa at de bare slapp inn 3 stk om gangen pga mye forsøpling fra ungdom. Dette resulterte med at vi bare tok en annen vei inn. Dette skjedde i dag og...

 

Har vakta lov til å gjøre det? Er 18år, så jeg burde behandles som voksen. Jeg lever ofte etter loven, er det noe jeg kan si/gjøre?

Er ikke dette rasisme på en slags måte da jeg ikke representerer skolen, og er et individ?

 

Kan jeg evt anmelde dem for noe?

Endret av King_mephisto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er de få i gruppa som ikke ter seg som folk som ødelegger for alle sammen.

Kjøpesentre spesiellt har jeg mange ganger sett sikkerhetsvakter gå bort og snakke med store gjenger skoleungdom som bare henger rundt og bedt dem gå et annet sted. Butikkeiere blir redde og usikre når det kommer en bøling på 10 stykker inn i butikken samtidig, særlig hvis 2 av dem rapper alt de kommer over av sjokolade osv, andre handlende blir kanskje skremt av ørten ungdommer som roper og skriker, kule hip-hop gutter som står og kliner og klår på "bitchene" sine overalt osv.

 

Det er slettes ikke ulovlig, så det hjelper vel lite å protestere. Dersom du som enkeltindividet du er vil gå inn alene er vel ikke det noe problem? Men MÅ du rase inn sammen med de 200 andre må dere gjerne bli stoppa for min del.

Har sett sånne fjortisgjenger rundstjele godteri/kiosker mens en oppholder kassadama (fikk håndtegn om å holde kjeft eller dø), jeg sto og så på mens 3 av dem stappa alt de fikk tak i av sjokolade og tobakk i lommene.

De har nok ikke satt opp de vaktene helt ubegrunnet, men det har vel kommet klager fra butikker som har fått mye stjelt eller blir usikre med så mye ungdom på en gang i butikkene sine.

 

Folk oppfører seg annerledes i store grupper, bare se på Russen. Så fort de får på seg den røde/blå dressen blir de en unison masse med idioter som drekker, puler, spyr og gjør hærverk i 2 måneder.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Merkelig nok går jeg på en privatskole med over 700 elever, og ingen av butikkene i nærmiljøet har drevet med slikt. Mulig vi privatskoleever oppfører oss bedre. :D

Vi opplever heller ikke noe slikt. Var dog slik på ungdomsskolen, men, slik dere kjenner meg, kverulerte med veien rett inn i butikken. :D

Vet at butikkene på Majorstuen har slike regler, men jeg blir aldri stoppet for det ;)

Lenke til kommentar
Butikkeiere blir redde og usikre når det kommer en bøling på 10 stykker inn i butikken samtidig, særlig hvis 2 av dem rapper alt de kommer over av sjokolade osv, andre handlende blir kanskje skremt av ørten ungdommer som roper og skriker, kule hip-hop gutter som står og kliner og klår på "bitchene" sine overalt osv.

Hvilke filmer har du sett for mye på?

 

Syntes det er halvveis greit å sende inn tre og tre stk inn i en butikk, men hele senteret???

 

Det kan jo hende at enkelte butikker ønsker elevene...

 

Det er jo som sagt privat eiendom, men hvilken rett har de til å stenge alle ute når et par ungdom forsøpler? De tar jo vekk muligheten for oss til å kjøpe lunch!

De kan ikke dra alle over en kam!

Lenke til kommentar
Har ikke skolen kantine da?

Jo, men hvis vi velger å ikke benytte oss av de fett-baguettene og brus, så tar de fleste turen opp mot senteret...

 

De kan jo ikke dra alle over en kam da, senteret og skolen har jo ingen sammenheng, vi er jo kunder av senteret, de kan jo evt stenge ute de som forsøpler.

 

Hvordan ville folk reagert hvis jeg åpnet en Spill butikk midt i nowhere og jeg stengte gutta ute for at de bråket for mye?

Lenke til kommentar
Merkelig nok går jeg på en privatskole med over 700 elever, og ingen av butikkene i nærmiljøet har drevet med slikt. Mulig vi privatskoleever oppfører oss bedre. :D

Tar jeg ikke feil hadde rimi ved skolen din en slik ordning noen måneder. 5 og 5 elever samtidig.

Hvilken av dem da?? Det var mer enn jeg hadde fått med meg.

 

Men det er jo tydeligvis ikke gjeldene da. Vi er snille vi, ikke sant?

Lenke til kommentar
Har ikke skolen kantine da?

Jo, men hvis vi velger å ikke benytte oss av de fett-baguettene og brus, så tar de fleste turen opp mot senteret...

 

De kan jo ikke dra alle over en kam da, senteret og skolen har jo ingen sammenheng, vi er jo kunder av senteret, de kan jo evt stenge ute de som forsøpler.

 

Hvordan ville folk reagert hvis jeg åpnet en Spill butikk midt i nowhere og jeg stengte gutta ute for at de bråket for mye?

Det er ikke fordi de forsøpler, men som Bitex sier, at det er klin umulig å holde oversikt når 200 elever kommer inn på senteret. Jeg har selv vært vekter ved kjøpesenter og nekta folk adgang sånn. :)

Faktum er at det er visste typer mennesker som stjeler mer enn andre, og skoleungdom er en av dem. Derfor bestemmer senterledelsen, eller evt. butikksjefen ved en butikk at de ikke vil ha mer enn 4-5 elever i butikken/senteret på en gang for å holde oversikt.

 

Og ja, de har full anledning til å nekte dere adgang. Som han andre karen sa så er det privat område. Det eneste de ikke har lov til er å fjerne dere med makt eller fysisk holde dere igjen. Spørs om de ikke gjør det fordet da. ;) hehe..

Uansett, forhold deg til reglene der. Bryter du dem over det vekteren har lov til å gjøre tilkaller de politiet istedet, så kan du stå å kverrulere bort friminuttet ditt med dem istedet! :cool:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...