Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch for deling av internett (3PC'er)


Anbefalte innlegg

Heisann !

 

jeg har nå bestilt ADSL og trenger da en switch for å dele internett på 3maskiner som står litt spredt rundt omkring i huset !

 

Det er snakk om en liten distanse fra den maskinen som er lengst bort, kommer helt ann på hvor vi får lagt kabelene !

 

men som sagt..trenger en switch ! hiv inn linker til switcher som vil egne seg til mitt bruk ! ta gjerne en 8 port eller mer, og helst fra komplett.no

 

takk på forhånd !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo egentlig svart på ditt eget spørsmål? Switcher finner du på komplett's hjemmesider.....

 

Vi snakker om switcher i det segmentet som nesten ikke koster noe, og da er min erfaring at vi er på smak og behag nivå.

 

Selv bruker jeg en 8 ports kingston.....kan ikke huske sist jeg "boota" den. Og selv om jeg boota den en gang i tiden så er jeg ikke sikker på at det var switchens feil at nettet gikk tregt......

Lenke til kommentar
Du har jo egentlig svart på ditt eget spørsmål? Switcher finner du på komplett's hjemmesider.....

 

Vi snakker om switcher i det segmentet som nesten ikke koster noe, og da er min erfaring at vi er på smak og behag nivå.

 

Selv bruker jeg en 8 ports kingston.....kan ikke huske sist jeg "boota" den. Og selv om jeg boota den en gang i tiden så er jeg ikke sikker på at det var switchens feil at nettet gikk tregt......

men så vet ikke jeg hva som er best/bra !

 

vi bruker en router nå som er noe forbanna jalla, jeg må bruke selve Hovedkabelen for å ikke få "connection Problems" når jeg spiller

Lenke til kommentar

Nå skal jeg gå varsomt i dørene, men jeg tror:

 

Har du bestilt ADSL fra Telenor nå så tror jeg du får med en boks (router) som du direkte kan videreføre til en switch.

 

Hvilken switch du da velger tror jeg er uvesentlig. Det var snakk om 3 maskiner,var det ikke?

 

Kjenner ikke mye til Telenor sitt system, men for meg er en switch en switch..så lenge vi snakker om de enkle utgavene.

 

Hvis det er router du sliter med, så tror jeg du får en ny en i forb. med abbonementet.

 

Shoot me if I'm wrong.

 

Uff..hvor kom Telenor inn i bildet? :love:

Endret av Sabbath
Lenke til kommentar
Ja, men da tror jeg du kan pælme den gamle routeren og skaffe deg en hvilken som helst switch..bortsett fra de du finner i Ellos katalogen da:) (hvis det er noen der)

der tror jeg vi er enige, men er det ikke noen spesielle porter du trenger på en switch for å ha internett inn i så kobler du videre fra switchen med TP kabel ?

 

har ikke mye peil på switcher, men vet at den rutern som vi har er fra SMC ! :cry:

Lenke til kommentar
Jo du må åpne port 3,4 og 5!

 

Ganske artig at hver gang noen tror de vet noe så må de gjøre et patetisk forsøk på å vise det med sin inkompetanse:)

 

Sitter på jobben med et par tre andre, og jammen hvor vi ler:)

ok..!

 

Ganske artig at hver gang noen tror de vet noe så må de gjøre et patetisk forsøk på å vise det med sin inkompetanse:)

Sitter på jobben med et par tre andre, og jammen hvor vi ler:)

 

jaja..dere ler dere vell skakk en dag :p

Endret av Lucas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...