Gå til innhold

Ny hardisk. Scsi


notorled

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men har noen av alle dere som sier at ingen har blitt skuffet med en Raptor hatt en 15k rpm SCSI-disk? Har aldri hørt om noen som har blitt skuffa av de heller. Jeg er i hvert fall storfornøyd med min Cheetah :D Det koster mer enn det smaker, men det smaker mer enn Raptor :)

 

Forøvrig trenger du en SCSI-kabel og en terminator... Følger som regel med scsi-kortet.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny hardisk. Det skal være scsi. Skal _kun_ brukes til os.

Men jeg lurer på noe. hvordan er det med kabler og slik på scsi systemet?

har kun vært borti ide og s-ata..

Du må ha en SCSI-kontroller hvis du ikke har dette integrert på hk, noe jeg ser som svært lite sannsynlig. I tillegg må du ha kabler som passer med terminator. Når det kommer til kontroller, vil jeg sterkt anbefale at du kjøper en fra Adaptec. De koster mer enn de billigere Tekram-kontrollerne, men så er de da en del bedre. På en del av kontrollerne til Adaptec er det i tillegg mulighet for RAID. Når det kommer til selve harddisken, vil jeg da anbefale Seagate Cheetah 15K.3. Selv om det er en 15k SCSI-disk, bråker denne overraskende lite. Det finnes ATA-disker som bråker mer enn denne. Ytelsen er i særklasse. Men siden du først er villig til å gjøre en såpass stor investering, ville jeg ventet til SAS (Serial Attached SCSI) kommer. Da kommer det også en ny generasjon SCSI-disker som vil være enda bedre på støy og ytelse.

 

PS: Godt å se at flere her på forumet vurderer SCSI. Det er alt for mange som hviner om WD Raptor.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny hardisk. Det skal være scsi. Skal _kun_ brukes til os.

Men jeg lurer på noe. hvordan er det med kabler og slik på scsi systemet?

har kun vært borti ide og s-ata..

Du må ha en SCSI-kontroller hvis du ikke har dette integrert på hk, noe jeg ser som svært lite sannsynlig. I tillegg må du ha kabler som passer med terminator. Når det kommer til kontroller, vil jeg sterkt anbefale at du kjøper en fra Adaptec. De koster mer enn de billigere Tekram-kontrollerne, men så er de da en del bedre. På en del av kontrollerne til Adaptec er det i tillegg mulighet for RAID. Når det kommer til selve harddisken, vil jeg da anbefale Seagate Cheetah 15K.3. Selv om det er en 15k SCSI-disk, bråker denne overraskende lite. Det finnes ATA-disker som bråker mer enn denne. Ytelsen er i særklasse. Men siden du først er villig til å gjøre en såpass stor investering, ville jeg ventet til SAS (Serial Attached SCSI) kommer. Da kommer det også en ny generasjon SCSI-disker som vil være enda bedre på støy og ytelse.

 

PS: Godt å se at flere her på forumet vurderer SCSI. Det er alt for mange som hviner om WD Raptor.

Takker og priser deg for at du holder deg on topic.. :)

blir nok ikke ny pc før juletider uansett.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...