Gå til innhold

kjøpe ny super-pc, 25000+


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe ny PC, og jeg tenkte å kjøpe deler fra Netshop. Ved å søke litt her på hardware.no og lete litt inne på forumet her, har jeg kommet til dette oppsettet:

 

-AMD Athlon 64 3500+ (socket 939)

-Thermalright XP-120 (K8/P4)

 

-Gigabyte GA-K8NSNXP-939

 

-2*OCZ PC-3200 EB Dual Channel Platinum 1024MB

 

-Western Digital Raptor 73,4 GB (WD740GD)

-3*Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA

 

-Hightech Radeon X800 XT 256MB IceQ II

 

-Nec ND-3500 16x DVD±R9

-Plextor PX-116A

 

-Creative Soundblaster Audigy 2 ZS

-Logitech Z-680 5.1 THX

-Logitech Premium Stereo USB 30

 

-Cooler Master Wavemaster

-Thermaltake Silent Purepower 560W

-Cooler Master Aerogate II

 

-OCZ Ultra 5+ Silver Thermal Paste

 

Alt dette får man tak i på netshop, og det virker fristende. Kan jeg få noen kommentarer på oppsettet?

 

Det jeg lurer mest på er plassen i kabinettet og eventuelt mer kjøling rundt diskene, minnebrikkene og rundt om i kabinettet. For det kan bli ganske så varmt i denne maskinen!

 

Noe jeg også stusser over er RAM'en. Jeg ønsker 2048 RAM, men Netshop har ikke de til OCZ inne. De 1024 brikkene er også SATANS dyre! Kan man kjøre 4*512, eller er det for komplisert og yter dårligere?

Endret av gunnar24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har IKKE lest anmeldelsen som sier at Gigabyte er det beste.. Dyrt er det også. Men om du absolutt skal bestille det fra netshop, er det vel beste av kortene de har inne. Om du vil vurdere andre nettbutikker, anbefaler jeg at du ser på MSI K8N Neo2 Platinum i stedet, les bl.a. denne testen for å støtte opp under mitt syn.

 

edit: Minnet kan vel også med fordel byttes. I PC3200-klassen er vel Corsair TWINX XL av de aller beste valgene, har også hørt at Crucial Ballistix skal være bra. Jeg har selv førstnevnte, og det fungerer meget bra.

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar

Istedenfor 4 harddisker bør du heller kjøpe 2xMaxtor 300GB DiamondMax 10 16MB cache

 

Ifølge denne testen er denne harddisken nesten like rask som Raptoren. Dette innebærer at hastigheten er tilsvarende i raid-0 sammenlignet med Raptor i raid-0! Den store fordelen er selvsagt den store plassen sammenlignet med Raptoren. Dessuten er det en fordel å ha 2 harddisker istendenfor 4 da med hensyn til effektforbruk, kabler og at man har færre fysiske disker.

 

Sum for de fire harddiskene som er oppsatt: 4 892

2xMaxtor 300GB DiamondMax 10 16MB cache: 4 450

 

Edit: Denne harddisken har dessuten lavere Idle Acoustic Level, 27 mot Raptorens 32dba. Den støyer dermed mindre. :)

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Istedenfor 4 harddisker bør du heller kjøpe 2xMaxtor 300GB DiamondMax 10 16MB cache

 

Ifølge denne testen er denne harddisken nesten like rask som Raptoren. Dette innebærer at hastigheten er tilsvarende i raid-0 sammenlignet med Raptor i raid-0! Den store fordelen er selvsagt den store plassen sammenlignet med Raptoren. Dessuten er det en fordel å ha 2 harddisker istendenfor 4 da med hensyn til effektforbruk, kabler og at man har færre fysiske disker.

 

Sum for de fire harddiskene som er oppsatt: 4 892

2xMaxtor 300GB DiamondMax 10 16MB cache: 4 450

 

Edit: Denne harddisken har dessuten lavere Idle Acoustic Level, 27 mot Raptorens 32dba. Den støyer dermed mindre. :)

Du vil anbefale å kjøre 2x300 GB IDE disker i RAID0, og ha systempartisjon på dem i tillegg? *fryse på ryggen*

Lenke til kommentar
Istedenfor 4 harddisker bør du heller kjøpe 2xMaxtor 300GB DiamondMax 10 16MB cache

 

Ifølge denne testen er denne harddisken nesten like rask som Raptoren. Dette innebærer at hastigheten er tilsvarende i raid-0 sammenlignet med Raptor i raid-0! Den store fordelen er selvsagt den store plassen sammenlignet med Raptoren. Dessuten er det en fordel å ha 2 harddisker istendenfor 4 da med hensyn til effektforbruk, kabler og at man har færre fysiske disker.

 

Sum for de fire harddiskene som er oppsatt: 4 892

2xMaxtor 300GB DiamondMax 10 16MB cache: 4 450

 

Edit: Denne harddisken har dessuten lavere Idle Acoustic Level, 27 mot Raptorens 32dba. Den støyer dermed mindre.  :)

Du vil anbefale å kjøre 2x300 GB IDE disker i RAID0, og ha systempartisjon på dem i tillegg? *fryse på ryggen*

Det bestemmer selvsagt en selv, men det ville vært kjedelig hvis en av harddisken skulle ryke for da ryker begge... Det går selvsagt an å ikke kjøre de i raid-0 for de vil uansett yte nesten like mye som en Raptor. :)

Lenke til kommentar

Jaja, da har man fikset litt på systemet, og endt opp ikke lang fra der man startet!

 

-AMD Athlon 64 3500+ (socket 939)

-Thermalright XP-120 (K8/P4)

 

-Gigabyte GA-K8NSNXP-939

 

-OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

 

-Western Digital Raptor 73,4 GB (WD740GD)

-2*Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA

 

-Hightech Radeon X800 XT 256MB IceQ II

 

-Nec ND-3500 16x DVD±R9

-Plextor PX-116A

 

-Creative Soundblaster Audigy 2 ZS

-Logitech Z-680 5.1 THX

-Logitech Premium Stereo USB 30

 

-Cooler Master Wavemaster

-Thermaltake Silent Purepower 560W

-Cooler Master Aerogate II

 

-OCZ Ultra 5+ Silver Thermal Paste

 

Er det noen mangler jeg brude ha med her?? Er usikker på minnet, men det er tydligvis ganske bra. Men er det bedre om man har PC3500/3700??

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...