Gå til innhold

Oslo: Hvilke bedrifter har samlebåndsproduksjon?


frenzy81

Anbefalte innlegg

Jeg skal på den tekniske messen på Lillestrøm neste uke og tenkte i den forbindelse av vi som reiser skulle fått til noen bedriftsbesøk i Oslo-området.

 

Jeg er dessverre ikke kjent i Oslo, så jeg får spør her:

 

Jeg jobber i automasjonsindustrien, og vil gjerne besøke produksjonsbedrifter som [a] har automatisert produksjon, har delvis automatisert produksjon eller [c] IKKE har automatisert produksjonsprosessen.

 

 

Er det noen som vet om noen bedrifter som kan være av interesse for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nycomed Pharma i Asker (20 min. utfor oslo med bil eller tog) er en topp moderne, delvis automatisert fabrikk i verdensklasse (vi lager kalktabletter til hele verdensmarkedet). Masse flotte og dyre maskiner å passe på.

 

Det er titt og ofte besøk fra diverse bedrifter som får full guidet omvisning i fabrikken, er sikkert bare å ringe og avtale en tid, de har en egen avdeling som tar seg av sånt med godt trente folk.

 

Det er en fabrikk i mange trinn, en del er et helautomatisert høylager (30-40 meter oppover) der varer (råmateriale) plukkes av datastyrt truck fra paller.

Varer bestiller vi også via databasesystemet SAP, som sender info til høylageret og truckene der nede om hva som skal plukkes og kjøres ut i fabrikken på robottrucker.

 

Vi får det så inn til vår avdeling, som tilsetter Sorbitol og diverse vitaminer og smakstilsetninger, presser det sammen til tabletter (maskiner som kan lage 6500 tabl./minuttet) og tappes på bokser, også helautomatisk, maskin som putter riktig antall tabl i boksene, egen etikettmaskin og egen plastpakkemaskin (dette er virkelig samlebåndproduksjon). Så du kan nok lære MYE ved å ta et offisiellt besøk. Det kjøres ut 60-80 tonn tabletter i uka.

 

Du kan jo ta kontakt med kundeservice på gratis nummer http://www.nycomed.no/Kontakt/KontaktOs.htm

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Så vidt jeg veit så har jo arcus en av verdens mest avanserte automasjons prosseser med tanke på hvordan lagringa av de forskjellige sprit/vin/øl typene blir gjort , er jo robboter som ser ut som gaffel trucker som kjører rundt der da.

Jeg var der selv i fjor med klassen fra sofienberg tekniske fagskole og de sa ivherfall til oss at de fikk ofte besøk av folk fra feks toyota , ford , osv for å

De holder til på økern

Endret av redflame
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...