Gå til innhold

Feil på Compal CL56 - Henger i Doom 3


olaeirik

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en Compal CL56 på Digitalimpuls. Den har følgnede spec:

1.6 ghz

80 GB 5400

512 RAM PC2700

802.11G/B

1400 x 1050

ATI Radeon 9700 Mobility 128 MB

 

 

Når jeg prøver å kjøre Doom 3 så låser den seg etter en stund. Underveis i spillet virker den genrelt sett også veldig hakkete. Av og til henger bildet igjen helt enormt. Dette gjelder samme hvilken kvalitet jeg setter på detaljer.

 

Når maskinen låser seg (ikke på samme tidspunkt i spillet) fryser bildet totalt.

Noen som kan hjelpe meg med tips? Trengs nye drivere til skjermkortet? Har lagt inn de driverene som følger med cd-en til pc-en.

Endret av olaeirik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har en ide om dette?

 

Jeg vet fra tidligere med stasjonær pc og overklokking av skjermkort at når bildet fryser så har det vært som regel når kortet har vært klokket for mye og sikkert har blitt for varmt.

 

 

Går det ann at det blir for varmt av å spille Doom 3 med helt vanlige instillinger?

Lenke til kommentar

Har sett at på visse maskiner har Doom3 vært vanskelig å få kjørt mer enn 2-3 sekunder når man bruker de medfølgende driverne. Driverne som følger med akkurat nå er gjerne før Doom3 kom, og ser ut til å ha litt problemer med spillet. Jeg anbefaler å bruke Omega-driverne eller å modifisere driverne fra Ati.com.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Skal prøve omega-driverene. Trodde ikke det var så farlig. Men det er mulig at Doom 3 er noe spesiell?

 

Funke nemlig fint med Call of Duty, MOHAA og CMR 2005.

 

 

Takk for svar!

Doom3 baserer seg på openGL, de andre spillene du listet opp er antagelig DirectX9 baserte. openGL støtten til ATI har vært ganske middels i de første driverene, men skal visst nylig ha tatt seg betraktelig opp.

 

Det er også en del bugs i drivere, og selv om noen spill går fint så kan andre spill benytte andre funksjoner som gjøre at ting blir galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...