Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvor kan jeg kjøpe en Gigabit HUB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal sniffe på pakkene for å analysere det som går mellom to pc'er.

Har noen svitsjer, men da får jeg ikke sniffet på pakkene for de blir liksom "borte" i svitsjen. Det geniale med HUB'er er jo at de sender bare alt videre på alle porter og ikke noe blir borte på veien og det er akkurat det jeg trenger.

Lenke til kommentar
Jeg skal sniffe på pakkene for å analysere det som går mellom to pc'er.

Har noen svitsjer, men da får jeg ikke sniffet på pakkene for de blir liksom "borte" i svitsjen. Det geniale med HUB'er er jo at de sender bare alt videre på alle porter og ikke noe blir borte på veien og det er akkurat det jeg trenger.

Men skal du sniffe i 1000MBit hastighet ? Da skal du ha rimelig heftig maskin å sniffe med, for å si det sånn...

 

Da er det mye bedre å slenge på en 10Mbit hub ... da får du raskt og sporløst senka hastigheten på linja, uten at noen kan finne ut hvor / hvordan. I tillegg slipper maskina å dø pga. all sniffinga.

Lenke til kommentar
Har noen svitsjer, men da får jeg ikke sniffet på pakkene for de blir liksom "borte" i svitsjen. Det geniale med HUB'er er jo at de sender bare alt videre på alle porter og ikke noe blir borte på veien og det er akkurat det jeg trenger.

det er feil å si at du ike får sniffet trafikken på en switch. ved hjelp av dette søket på google fant jeg denne siden som forteller hvordan du kan sniffe trafikken på en switch.

 

let litt på de linkene på google-søket så finnes sikkert andre beskrivelser også .....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...