Gå til innhold

Må ha ny vannpumpe


Anbefalte innlegg

Jeg var litt for sterk da jeg dro til en overfallsmutter på niplen til trykksiden av vannpumpen min så det ble en liiiten sprekk som selvfølgelig lekker.

 

Jeg trenger ny pumpe, men aner ikke hvilken jeg skal kjøpe. Eheim er jo velkjent og av høy kvalitet, men de er unødvendig dyre.

 

Jeg har kjøling på CPU, GPU og så går det gjennom en middels stor radiator. Trenger en stillegående pumpe med bra kvalitet. 220V eller 12V fra PC PSU blir det samme...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 10mm ID på slangene.

 

Hvis jeg har for kraftig pumpe så blir det vel bare dårligere kjølt i radiatoren siden vannet suser så fort gjennom... :hmm:

 

Hydor S. L20 II kunne kanskje passet, den har vist trykkregulator, men den må vist tas bort? Hehe bare 195,00,- hos microplex.

Fins jo en L30 versjon av denne også ser jeg.

 

Blir kanskje å oppgradere radiatoren min nå snart til en stor (3x 120mm vifte variant) bør kanskje ha det i tankene når jeg bestiller.

Lenke til kommentar

Det er midt på en flate det har sprukket, tenkte å ta en gammel loddebolt å stryke over sprekken til den smeltet sammen, men det kan like godt hande plasten trekker seg sammen så sprekken blir større. kan prøve å lappe med annen lettsmeltet plast hvis jeg bare finner noe.

 

Anyway, har tenkt å skaffe større radiator så da vil nok større pumpe trenges uansett.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en L20 som fulgte med Waterchill settet mitt. Bladene løsnet på denne etter et halvt års bruk så jeg måtte bytte den ut.

Nå har jeg L30, Den virker mere solid, bråker lite. 120mm viftene mine overdøver den. Er veldig fornøyd.

Kjøpte den direkte fra asetek sin webshop og de har mange versjoner av denm dvs. med forskjellige koblinger.

Det eneste negative med L30 er at den tar større plass enn L20.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har en hydor L20 her som jeg monterer i mitt vannkjølingssytem. Men det lekker fra den ene nippelen, den som peker opp, der vannet går ut i en slange oppover. Jeg har stramma den blåe mutteren mye, men enda lekker det vann derfra. Noen som vet hva som er i veien?

 

Finner ikke ut hva som er feil.

 

Takk på forhånd..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...