Gå til innhold

DolbyDigital 5.1 lyd i PC spill (f.eks FarCry)


Anbefalte innlegg

Har flere utgaver av Soundblaster kort (live, audigy, audigy2), MEN ingen av disse gir meg DD 5.1 lyd på sp-dif utgangen. Her strømmer det KUN ut 2 kanals lyd digitalt.

 

Ved bruk av WinDVD & PowerDVD får jeg selvfølgelig DolbyDigital/DTS 5.1 lyd ved å "streame" den digitale strømmen rett ut fra sp-dif til digital inngangen på forsterkeren.

 

Jeg vet at Nvidia's "soundstorm" (lydchip som er integrert på flere "Nforce" hovedkort) støtter DolbyDigital 5.1 lyd i f.eks Far Cry

 

Spørsmålet er: Hvilke lydkort kan gi denne fasiliteten, bortsett fra chippen som er integrert i Nforce hovedkort?

 

At man ved hjelp av 3 stk. minijack->phono kabler KAN få ANALOG 5.1 lyd ut fra et Soundblaster kort er ikke interessant. Jeg VIL ha dette overført digitalt fra lydkort til forsterker på et "språk" som forsterkerne forstår, nemlig DolbyDigital eller DTS.

 

Håper noen kjenner seg igjen & kan gi noen anbefalinger.

 

 

M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkuratt samme problemet.

Forbanner meg stort.

 

Elendig reklamering rundt det hele fra samtlige produsenter.

Takk for forklaring.

 

Det var slik som jeg fryktet. All 5.1/6.1/7.1 propaganda fra Creative er bare PISS i spill-sammenheng når de ikke benytter eksisterende standarder til dette, men kamuflerer seg bak at kortene støtter DolbyDigital ved f.eks DVD avspilling. Forbanna missvisende markedsføring :hmm:

 

Halve fronten på Audigy 2 esken hadde en STOR DolbyDigital logo. Forbanna SVINDEL !

 

...men jeg SKAL gi den analoge delen en runde. Kjøper meg 3 stk. minijack til phono & prøver dette på 5.1 på forsterkeren.

 

Blir drøyt med utskiftning av hele maskinen for innkjøp av Audigy3 som krever pci-express.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...