Gå til innhold

Leveringsklar 300 GB SATA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gammelt nytt. Denne disken har jeg allerede hatt i et par uker nå.

Er du fornøyd? Vil du anbefale den? :)

Jeg har prøvd den, og den virker ganske grei å ha med å gjøre. Kjøpte den da Mamoz.no hadde spesialtilbud på den. Den dagen var jeg tilfeldigvis på jakt etter en stor disk, og da jeg kom innom mamoz sitt utleveringssted fikk jeg vite at de tilfeldigvis hadde tilbud på denne disken, så da slo jeg til. Vil absolutt ikke fraråde å kjøpe den. Disken er jo helt ny av året, har 16MB cache og NCQ (får ingen nytte av det i min S-ATA kontroller). Synes ikke den støyer mye, men så har jeg også 2 SCSI-disker i samme kabinett også, da.

Lenke til kommentar
Synes ikke den støyer mye, men så har jeg også 2 SCSI-disker i samme kabinett også, da.

Hvis du fremdeles hører den mens du har to SCSI disker, da vil jeg påstå at den er ganske støyende, da... :p

Det jeg mente, er at jeg ikke hører den. Og den SCSI-disken som støyer mest, er den hersens IBM Ultrastar 10k disken. Når jeg får tak i penger, skal den rett ut av maskinen. Jeg har også en Seagate Cheetah 15K.3, men den støyer ikke så mye. Den WD2500JB som jeg også har, må ta en del av skylda her. Det støyet ikke noe mer da jeg satte inn Maxtor 300 GB enn det gjorde før.

Lenke til kommentar
Vil absolutt ikke fraråde å kjøpe den. Disken er jo helt ny av året, har 16MB cache og NCQ

At du "absolutt ikke vil fraråde" oss å kjøpe den er en svært forsiktig måte å anbefale et produkt på... Men seriøst, merker du forskjell; er den rask? Det de fleste er interessert i kanskje om ytelsen faktisk tilsvarer WDs Raptor-disker pga. 16 MB hurtigminne, slik man får inntrykk av i enkelte tester.

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar
Vil absolutt ikke fraråde å kjøpe den. Disken er jo helt ny av året, har 16MB cache og NCQ

At du "absolutt ikke vil fraråde" oss å kjøpe den er en svært forsiktig måte å anbefale et produkt på... Men seriøst, merker du forskjell; er den rask? Det de fleste er interessert i kanskje om ytelsen faktisk tilsvarer WDs Raptor-disker pga. 16 MB hurtigminne, slik man får inntrykk av i enkelte tester.

Jeg har ikke fått testet harddiskens fulle potensiale, da jeg bruker alle ATA-baserte disker som lagringsdisker. Så jeg kan ikke si så mye om ytelse. Grunnen er at jeg har et SCSI-basert system. Kan ikke si hvordan denne disken oppfører seg mot f.eks. WD Raptor. Men som lagringsdisk er den helt perfekt.

 

Edit: når det gjelder pris, fikk jeg den for 2198.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Ser forresten at MPX også har en 200GB-versjon.  Dette kunne definitivt passe meg: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=39316

Så nettopp det samme, bedre pris per gb. enn på 250/300gb-versjonen. En test av denne harddisk-serien er en jobb for hardware.no...*hint* :innocent:

Sånn har det vært litt for lenge nå synes jeg, 200 gb tar jo så kort tid å fylle opp, orker ikke å ha hele kabinettet fullt heller, venter på at litt større disker skal bli prisgunstige.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gammelt nytt. Denne disken har jeg allerede hatt i et par uker nå.

Hva er forskjellen på denne og denne, og hvilken av de er det du har?

 

Mvh,

Haakon

Jeg har Maxtor DiamondMax 10 300 GB. Forskjellen på disse diskene er at MaxLine-serien er Enterprise-serien (større krav til levetid m.m), mens Diamondmax er mer rettet mot hjemmemarkedet.

Takk for svar! Må ha noen siste spørsmål før jeg faktisk går til innkjøp av denne disken, som kan bli så tidlig som i kveld:D Ytelsesmessig skal den plassere seg meget godt ser jeg (en rekke tester, google hvis du er interessert), men hvordan er støynivået? Har fra før av 2 stk. 36,7gb raptorer, riktignok i støydempingsoppheng, men er allikevel interessert i om dette er en "bråke-disk".

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...