Gå til innhold

VGA Silencer ATI 4


Gjest QbeC-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er Silencer'ne merkbart mer stillegående enn default viften, slik at de er værdt penga (og jobben)? Er det noen av merkene (MSI, Sapphire, POV) som har vifter som er omtrent tilsvarende stille? Og må man sette kjølere på ram'en også hvis man bytter ut standardvifta?

på Nvidia kort er den merkbart mer stillegående, og det er minnekjøling. På ATi sin er det og minnekjøler. Der på begge sider. Så ser meget bra ut ;)

Lenke til kommentar
Er Silencer'ne merkbart mer stillegående enn default viften, slik at de er værdt penga (og jobben)? Er det noen av merkene (MSI, Sapphire, POV) som har vifter som er omtrent tilsvarende stille? Og må man sette kjølere på ram'en også hvis man bytter ut standardvifta?

på Nvidia kort er den merkbart mer stillegående, og det er minnekjøling. På ATi sin er det og minnekjøler. Der på begge sider. Så ser meget bra ut ;)

Det vil si at jeg ikke trenger å kjøpe minnekjøler i tillegg? Og ingen andre merker som har kjøling som er tilsvarende stille?

 

Høres bra ut. :thumbup:

Lenke til kommentar
Er Silencer'ne merkbart mer stillegående enn default viften, slik at de er værdt penga (og jobben)? Er det noen av merkene (MSI, Sapphire, POV) som har vifter som er omtrent tilsvarende stille? Og må man sette kjølere på ram'en også hvis man bytter ut standardvifta?

på Nvidia kort er den merkbart mer stillegående, og det er minnekjøling. På ATi sin er det og minnekjøler. Der på begge sider. Så ser meget bra ut ;)

Det vil si at jeg ikke trenger å kjøpe minnekjøler i tillegg? Og ingen andre merker som har kjøling som er tilsvarende stille?

 

Høres bra ut. :thumbup:

Nei, du trenger ikke minnekjøling. Jobber i PC butikk, og vi fikk inn en stk NV og en ATI silencer idag. Riktignok for 6800 og X800. Men disse trenger du ikke ektra minnekjøling til nei.

Har en slik selv, som sagt, den er ikke hørbar ! :)

Lenke til kommentar
Er Silencer'ne merkbart mer stillegående enn default viften, slik at de er værdt penga (og jobben)? Er det noen av merkene (MSI, Sapphire, POV) som har vifter som er omtrent tilsvarende stille? Og må man sette kjølere på ram'en også hvis man bytter ut standardvifta?

på Nvidia kort er den merkbart mer stillegående, og det er minnekjøling. På ATi sin er det og minnekjøler. Der på begge sider. Så ser meget bra ut ;)

Det vil si at jeg ikke trenger å kjøpe minnekjøler i tillegg? Og ingen andre merker som har kjøling som er tilsvarende stille?

 

Høres bra ut. :thumbup:

vel, HiS leverer X800 serien med den kjøleren som standard, i form av sin "IceQ-II" modell. Jeg for min del har en bestilling på det ute, for jeg har planer om å beholde garantien.

 

Så et lite OBS! er at garantien forsvinner med en gang du begynner å skru ut en skrue.

Endret av Mello
Lenke til kommentar
Jeg har NVsilencer 5 om det hjelper, og den funker meget bra på 6800GT, 53 grader ;)

Kan nok anbefale kjøleren for ATi og, for i bunn å grunn er det samme kjøler med forskjellige fester! :)

Du blir nok fornøyd. Bråker ikke heller!

Har POV6800GT med den "default" glorete vifta.

Vil jeg merke at noe særlig ved å gå over til den du har?

Holder på med å gjøre shuttelen så stillegående som mulig :)

Lenke til kommentar
Nei, du trenger ikke minnekjøling. Jobber i PC butikk, og vi fikk inn en stk NV og en ATI silencer idag. Riktignok for 6800 og X800. Men disse trenger du ikke ektra minnekjøling til nei.

Har en slik selv, som sagt, den er ikke hørbar ! :)

Kulest. :w00t: Takker. En sånn skal stå på mitt neste kort (er i ferd med å skulle oppgradere). :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...